گشت ۲۴ ساعته رفع آبگرفتگی‌های احتمالی در سطح شهر اصفهان

رییس اداره خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: در پی آماده باش همه اکیپ‌های دفع آب‌های سطحی و پاکسازی جوی‌ها و سپتیک ها آبگرفتگی قابل توجهی در سطح شهر رخ نداده است و موارد محدود آبگرفتگی نیز به سرعت در حال بر طرف شدن است.

غلامرضا ساکتی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به بارش باران طی روزهای گذشته و امروز اظهار کرد: در فصل پاییز و زمستان به صورت مرتب مباحث مربوط به هواشناسی و بارش‌های احتمالی رصد می‌شود و در این راستا اکیپ‌های خدماتی در شهرداری به صورت مرتب در حالت آماده‌باش کامل بسر می‌برند تا در صورت نیاز اقدام به جمع آوری و دفع آبگرفتگی‌های احتمالی کنند.

وی با بیان اینکه برای رفع آبگرفتگی‌های احتمالی در هر کدام از مناطق ۱۵ گانه شهر تا هفت اکیپ همراه با کارگران خدماتی به صورت ۲۴ ساعته فعال است، تصریح کرد: با توجه به تلاش نیروها در مناطق ۱۵ گانه در اتوبان‌ها و مسیرهای رینگ ترافیکی آبگرفتگی قابل توجهی مشاهده نشده است.

رئیس اداره خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: در نتیجه اقدامات پیشگیرانه، آبگرفتگی‌های سطح شهر بسیار محدود و سطحی بود و در زیرگذرها و روگذرهای شهر، ترافیک روان و تردد خودروها بدون مشکل در حال انجام است.

وی با اشاره به بازدید از مسیرهای گذر آب، چاه‌های جذبی و سپتیک‌ها گفت: به صورت دوره‌ای تمامی مسیرهای رفع آب‌های سطحی مورد بازدید و بررسی قرار می‌گیرد تا در صورت نیاز نسبت به پاکسازی و آزادسازی اقدام شود.

ساکتی با اشاره به لایروبی و حفر چاه جذبی زیرگذر چهارراه عسگریه گفت: طی چند روز گذشته با توجه به تجمع آب در این زیرگذر اقدامات لازم از جمله لایروبی مجدد سپتیک و چاه‌های جذبی موجود همچنین حفر چاه جذبی جدید در دستور کار قرار گرفت که در حال حاضر شاهد رفع مشکل آبگرفتگی در این زیرگذر هستیم.

وی با اشاره به دلیل وجود برخی از آبگرفتگی‌ها در سطح شهر گفت: بی توجهی برخی شهروندان به رعایت نظافت شهری و رها کردن زباله در معابر شهر از جمله فیلترهای سیگار، کیسه پلاستیک و … موجب بسته شدن مسیر آبراه‌های و به دنبال آن بروز آبگرفتگی می‌شود.

رئیس اداره خدمات شهری شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: نیروهای خدماتی در سطح مناطق ۱۵ گانه شهرداری برای رفع پیامدهای هرگونه حادثه احتمالی آمادگی دارند.

کد خبر 459775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.