آخرین وضعیت آب و هوایی کشور ۱۶ آذر

کارشناس سازمان هواشناسی از بارش برف و باران در اکثر مناطق کشور خبر داد و گفت: این سامانه بارشی اواخر وقت دوشنبه از کشور خارج می‌شود.

به گزارش ایمنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی وضعیت آب‌وهوای کشور را تشریح کرد و گفت: امروز به غیر از نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان، در سایر مناطق کشور بارش رخ خواهد داد.

وی افزود: بارش‌ها در شمال غرب، غرب و استان‌های واقع در مرکز، ارتفاعات رشته کوه البرز، مناطق شمالی و شرق کشور به صورت برف و باران خواهند بود.

کارشناس سازمان هواشناسی اظهار کرد: برای مناطق جنوبی کشور، بارش باران همراه با رعدوبرق و گاهی وزش باد و برای برخی از مناطق مانند فارس، بوشهر، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

گودرزی ادامه داد: امروز شدت بارش‌ها در فارس، بوشهر، نیمه شمالی کرمان، جنوب یزد، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، نیمه شرقی خوزستان، مرکز قم و گیلان رخ خواهند داد.

وی گفت: از روز دوشنبه میزان بارش‌ها به‌تدریج در نیمه غربی کشورمان تضعیف می‌شود و عمده بارش‌ها در سواحل خزر و شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشورمان رخ خواهد داد و به‌تدریج این سامانه بارشی از اواخر وقت دوشنبه از کشور خارج می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی خاطرنشان کرد: دریای خزر و خلیج‌فارس هم از امروز تا دوشنبه مواج و طوفانی پیش‌بینی می‌شوند.

گودرزی گفت: امروز آسمان تهران ابری به همراه مه رقیق خواهد بود که طی روز گاهی بارش باران به همراه وزش باد رخ خواهد داد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: بارش‌ها در ارتفاعات می‌تواند به شکل برف و باران باشد، ضمن اینکه از فردا، هوای تهران سردتر می‌شود و فردا نیز بارش‌ها ادامه خواهد داشت.

کد خبر 459768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.