قیمت مرغ گرم، منجمد و کشتار امروز ۱۶ آذرماه

قیمت مصوب هر کیلوگرم مرغ منجمد، کشتار و گرم در بازارهای اصفهان اعلام شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، افزایش قیمت هر کیلوگرم گوشت قرمز در سال‌های اخیر، جایگاه ویژه‌ای به مرغ در سبد کالای اساسی خانواده ایرانی داده و بر همین اساس بالا رفتن نرخ هر کیلوگرم مرغ گرم در بازار به یکی از تأثیرگذارترین شاخص‌های اقتصادی در معیشت مردم ایران تبدیل شده است.

اطلاعات به دست آمده از اتحادیه فروشندگان گوشت سفید، انجمن صنفی کشتارگاه‌های صنعتی اصفهان و مشاهدات میدانی حاکی از رشد قیمت مرغ در روزهای اخیر تا کانال ۳۶ هزار تومان است؛ البته قیمت هر کیلوگرم مرغ گرم در بازار، مدت زیادی در این بازه قیمتی پایدار نماند و امروز یکشنبه _۱۶ آذرماه_ هر کیلوگرم مرغ گرم در بازار ۲۶ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.

این در حالی است که اطلاعات ارائه شده از سوی تعدادی از رسانه‌های پایتخت حاکی از کاهش چشمگیر قیمت مرغ گرم در بازارهای تهران است و نرخ هر کیلوگرم مرغ در بازارهای این شهر ۱۸ تا ۲۲ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام شده است.

مقایسه قیمت هر کیلوگرم مرغ گرم در بازار در بازه زمانی آبان‌ماه ۹۸ (هر کیلوگرم ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان) با قیمت‌ها در آبان‌ماه ۹۹ نشان می‌دهد نرخ هر کیلوگرم مرغ گرم در بازار اصفهان نسبت به سال گذشته تقریباً ۲۰۲ درصد افزایش پیدا کرده است.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان گوشت سفید اصفهان در گفتگو با خبرنگار ایمنا، متوسط قیمت هر کیلوگرم مرغ بسته‌بندی در بازار را ۲۸ هزار و ۹۰۰ تومان، متوسط قیمت هر کیلوگرم مرغ منجمد در بازار را ۱۵ هزار تومان، قیمت هر کیلوگرم مرغ گرم در بازارهای روز کوثر را ۲۲ هزار تومان و قیمت هر کیلوگرم مرغ درب کشتارگاه را ۲۵ هزار تومان اعلام کرد.

کد خبر 459749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.