دهقان: هدف مجلس گرفتن فرصت مذاکره از دولت بود

یک کارشناس روابط بین‌الملل گفت: هدف مجلس شورای اسلامی از تصویب طرح اقدام راهبردی گرفتن فرصت مذاکره از دولت روحانی بود؛ زیرا دولت تصمیم داشت با استفاده از فرصت احیای برجام توسط دولت جدید آمریکا، از فشار تحریم‌های حداکثری دولت ترامپ بکاهد.

محمود دهقان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مورد تصویب طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: طرح اقدام راهبردی مجلس شورای اسلامی شبیه یک بازی سیاسی است و بیشتر سعی دارد فرصت طلایی شروع مذاکرات را از وزارت امور خارجه بگیرد؛ زیرا مردم ایران بیش از ۳ سال فشارهای اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه دولت ترامپ را تحمل کردند تا امروز شاهد مذاکره ایران در جایگاه قدرت باشند.

وی افزود: در حال حاضر مجلس دولت را ملزم به اجرای مصوبه اقدام راهبردی کرده و این تنها مصوبه‌ای است که در صورت اجرا نشدن، دولت مجازات خواهد شد.

این کارشناس روابط امور بین‌الملل ادامه داد: اکنون بایدن و اعضای تروئیکا اروپا مدعی شده‌اند در حال هماهنگی برای پاسخ به این مصوبه مجلس شورای اسلامی هستند و قطعاً در صورتی که مهلت دو ماهه آن تمام شود و ایران از پروتکل‌های الحاقی خارج شود، نشان دهنده خروج تهران از برجام بوده و مکانیزم ماشه علیه جمهوری اسلامی فعال می‌شود.

دهقان خاطرنشان کرد: هدف مجلس شورای اسلامی از تصویب طرح اقدام راهبردی گرفتن فرصت مذاکره از دولت روحانی بود؛ زیرا دولت تصمیم داشت با استفاده از فرصت احیای برجام توسط دولت جدید آمریکا از فشار تحریم‌های حداکثری دولت ترامپ بکاهد.

کد خبر 459745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.