ثبت‌نام پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد ۹۹ به زودی آغاز می‌شود

رییس سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد: ثبت‌نام برای پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد ۹۹ به زودی آغاز می‌شود.

به گزارش ایمنا، ابراهیم خدایی درباره پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۹ اظهار داشت: امسال به دلیل ابلاغ ستاد ملی مقابله با کرونا، پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد ۹۹ فقط یک بار برای پذیرش دانشجو در بهمن ماه انجام می‌شود.

وی توضیح داد: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، در شهرهایی که جمعیت بیشتر از متقاضیان است یا ظرفیت‌های پذیرش دانشجو در این مقطع تکمیل نشده است، داوطلبان با استفاده از سوابق تحصیلی پذیرش می‌شوند.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور در مورد پذیرش در دوره‌های روزانه بدون آزمون کارشناسی ارشد، افزود: ممکن است دوره روزانه هم در این فهرست باشد، اما معمولاً این دوره خیلی محدود است و اگر هم باشد به قسمتی از علوم پایه اختصاص دارد.

خدایی با بیان اینکه این مصوبه بیشتر به ظرفیت‌های خالی دانشگاه‌ها کمک می‌کند، خاطرنشان کرد: در این مورد دو مسأله وجود داشت، نخست تکمیل ظرفیت دانشگاه‌ها و نکته دوم بحث فراگیر دانشگاه پیام نور بود.

وی افزود: با توجه به اینکه پذیرش در فراگیر دانشگاه پیام نور از سال آینده حذف می‌شود، پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد ۹۹ را جایگزین این شیوه پذیرش پیام نور کردیم.

خدایی یادآور شد: ثبت نام در پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد برای همه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی از جمله دانشگاه آزاد اسلامی توسط سازمان سنجش آموزش کشور انجام می‌شود.

بر اساس مصوبه سازمان سنجش آموزش کشور، مرحله پذیرش با سوابق تحصیلی کارشناسی ارشد سال ۹۹ برای تمام زیرنظام ها از جمله دانشگاه آزاد اسلامی به صورت متمرکز و توسط سازمان سنجش آموزش کشور انجام می‌شود.

بخش دیگر این مصوبه سازمان سنجش آموزش کشور حاکی است که ظرفیت این مرحله برابر تفاضل تعداد ثبت نامی پذیرفته شدگان از ظرفیت مجاز است.

کنکور کارشناسی ارشد سال ۹۹ در روزهای ۱۶ تا ۱۸ مردادماه برگزار و در آن ۱۴۶ هزار و ۵۲۲ نفر پذیرفته شدند.

منبع: ایرنا

کد خبر 459734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.