مجلس به سهم زاینده رود در بودجه ۱۴۰۰ توجه کند

رئیس شورای شهر اصفهان گفت: باید در فصل بودجه‌ریزی در خصوص احیای زاینده‌رود تلاش بیشتری شده و احیای این رودخانه دچار غفلت نشود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا نصراصفهانی صبح امروز (یکشنبه) در یکصد و پنجاهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به تقدیم لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ به مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: احیای زاینده‌رود با اعتبارات شهری و استانی ممکن نخواهد بود بنابراین لازم است جهت تأمین آب مورد نیاز برای احیای این رودخانه، بودجه مشخصی از محل اعتبارات ملی اختصاص یابد.

وی با تاکید بر لزوم توجه ویژه مجلس به سهم زاینده‌رود در بودجه ۱۴۰۰ کشور، افزود: با توجه به آنکه احیای زاینده‌رود قول چند رئیس جمهور به مردم اصفهان بوده و نمایندگان مجلس نیز همواره یکی از وظایف مشخص خود را بازگردادن آب به بستر این رودخانه دانسته‌اند، باید در فصل بودجه‌ریزی در این خصوص تلاش بیشتری شده و احیای زاینده‌رود دچار غفلت نشود.

ادوار مجلس در جهت تضعیف شوراها گام برداشته است

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اقدام مجلس در تصویب لایحه مالیات بر ارزش افزوده که پیشنهادی از سوی دولت بوده، تصریح کرد: این لایحه هفته گذشته در مجلس به تصویب رسید که منجر به محدود کردن اختیارات شوراهای اسلامی خواهد شد.

وی ادامه داد: شوراها در کشور با گذشت ۲۲ سال از عمر خود، اکنون به بالندگی و تجارب خوبی رسیده‌اند و در راستای رسیدن به مجلس محلی گام‌های بزرگی برداشته‌اند؛ روز به روز از اشتباهات آن‌ها کاسته شده و راه‌های مواجهه اعضای شوراها با مردم تسریع شده است.

نصراصفهانی خاطرنشان کرد: شوراها در کمترین زمان، بیشترین خدمت‌رسانی را داشته‌اند و انتظار می‌رود روزبه‌روز به اختیارات آن‌ها افزوده شود و کشور بدین وسیله از نگاه متمرکز به تمرکززدایی دست یابد.

وی تاکید کرد: غالب نمایندگان در دوره‌های مختلف نه تنها به دنبال تقویت جایگاه شوراها نبوده‌اند بلکه همواره در تضعیف این نهاد گام برداشته‌اند که این امر مصداق این مطلب است که "یکی بر سر شاخ، بن می‌برید" زیرا اگر این مصوبات به ضعف شوراها منجر شود، کسانی که بعد از مردم متضرر خواهند شد، خود مجلسیان به عنوان نهادی مردمی هستند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: نمایندگان مجلس در جریان اصلاح قانون «مالیات بر ارزش افزوده» اختیار تعیین عوارض شهری را به وزارت کشور محول کرده‌اند؛ موضوعی که همواره از اختیارات شوراها بوده و هرساله این نهاد برای تصویب عوارض شهری زمان صرف می‌کرده است.

وی افزود: یقیناً این اقدام نتیجه‌ای جز پشیمانی برای مجلس نخواهد داشت بنابراین از اعضای شورای نگهبان می‌خواهم که نسبت به بازگرداندن نقش شورا که با این قبیل اقدامات حذف می‌شود اهتمام کرده و اختیارات قبلی این نهاد که در ۲۲ سال گذشته بر آن تصریح شده و تصویب و اخذ عوارض به‌طور محلی بوده را اصلاح کند.

کارکنان شهرداری برای قراردادهایشان دلواپسی نداشته باشند

نصراصفهانی با بیان اینکه در روزهای اخیر برخی کارکنان شهرداری در خصوص قرارداد خود دچار دلواپسی و نگرانی بوده‌اند، گفت: از طریق این تریبون به همه کارکنان قول می‌دهم که هیچ اتفاق جدیدی رخ نمی‌دهد مگر اینکه حقوق آن‌ها پرداخت و حضورشان در سمت‌های شغلی تثبیت شود.

وی با تاکید بر رویکرد مدیریت شهری بر یکسان‌سازی حقوق و مزایا و رفاهیات کارکنان دو شرکت شهر و کار و نیک اندیش، ادامه داد: به معاونت مالی شهرداری تاکید شده که حقوق و مزایای این دو شرکت هیچ تفاوتی با یکدیگر نداشته و برنامه‌ریزی‌ها به نحوی باشد که همه اتفاقات در دو شرکت همزمان با یکدیگر انجام شود و در خصوص وضعیت استخدام و هر امتیاز دیگری که به یکی از شرکت‌ها داده می‌شود برای دیگری نیز رقم خواهد خورد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: برای کارمندانی که قرارداد کارگری داشتند و ممکن بود این قرارداد بر ادامه کار و دریافت مسئولیت و مزایا و حقوق آن‌ها تأثیر گذارد نیز این امکان فراهم شده تا اگر تمایل داشتند قراردادهایشان از کارگری به کارمندی تغییر پیدا کند و هیچ‌گونه الزامی در این زمینه وجود ندارد.

تعاونی‌های مسکن قبل از خرید زمین از شهرداری استعلام کنند

وی با بیان اینکه تعاونی‌های مسکن خدمات خوبی به کارکنان خود در اصفهان ارائه می‌دهند که انصافاً این خدمات قابل تقدیر است، تصریح کرد: وقتی پرونده کارکنان در تعاونی‌های مسکن مطرح می‌شود، در مرحله خرید زمین‌ها استعلامات از شهرداری انجام نمی‌شود و همین امر باعث می‌شود که بعد از خرید زمین فرایندها در این زمینه طولانی شود.

نصراصفهانی افزود: از تعاونی‌های مسکن درخواست می‌کنیم از هرگونه اقدام در خصوص خرید زمین تا پیش از استعلامات کافی پرهیز کنند تا در دریافت پروانه ساخت‌وساز دچار مشکل نشوند.

پروژه‌های منطقه ۱۰ حاصل ماه‌ها زحمت است

وی با اشاره به افتتاح پروژه‌های منطقه ۱۰ شهرداری در قالب «هر یکشنبه، یک افتتاح» ادامه داد: با توجه به شرایط موجود، امروز پروژه‌های این منطقه افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود که برای سرانجام رسیدن آن ماه‌ها و سال‌ها زحمت کشیده شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: محدودیت‌هایی که باید برای رعایت موازین بهداشتی رعایت می‌شد، مانع از حضور مردم و مدیران در مراسم افتتاحیه هفتگی پروژه‌های شهری شده و این مراسم به شکل محدود برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه منطقه ۱۰ در حال طی کردن مسیر رشد و ارتقای خود است، تاکید کرد: تالار هنر و فرهنگسرای دکتر شریعت در شهرداری منطقه ۱۰ آماده بهره‌برداری است اما تجهیز این دو پروژه باقی مانده که به‌زودی این امر نیز محقق می‌شود.

کد خبر 459725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.