۴۵۵ دستگاه تاکسی شهری فومن فرسوده است

سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری فومن گفت: در ناوگان حمل و نقل عمومی این شهر ۲۲۶ دستگاه تاکسی درون شهری، ۴۲ دستگاه تاکسی بی سیم و ۳۲۸ دستگاه تاکسی خطی زیر ۳۰ کیلومتر فعال است و از این تعداد حدود ۴۵۵ دستگاه فرسوده است.

جواد جباری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: مالکان تاکسی‌های فرسوده درون‌شهری سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری فومن برای برخورداری از تسهیلات طرح نوسازی و جایگزینی تاکسی‌های فرسوده از طریق سامانه اینترنتی اتحادیه حمل و نقل همگانی کشور ثبت نام کنند.

وی افزود: در ناوگان حمل و نقل عمومی شهر فومن ۲۲۶ دستگاه تاکسی درون شهری، ۴۲ دستگاه تاکسی بی سیم و ۳۲۸ دستگاه تاکسی خطی زیر ۳۰ کیلومتر فعال است و از این تعداد حدود ۴۵۵ دستگاه تاکسی فرسوده است.

سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری فومن اضافه کرد: از سال ۱۳۹۵ تاکنون تعداد ۱۴۱ دستگاه تاکسی شهری فومن تعویض و نوسازی شده است.

جباری عنوان کرد: طرح نوسازی تاکسی‌ها قبلاً دارای تسهیلات بود، اما اکنون پرداخت به صورت نقدی شده و قیمت خودروها افزایش یافته است، لذا رانندگانی که در گذشته برای تعویض تاکسی فرسوده خود در سامانه ثبت نام کرده بودند برای اینکه در آینده دچار مشکلاتی نشوند باید با مراجعه به این سازمان، درخواست خود را به‌روزرسانی کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه شیوع ویروس کرونا تاکسیرانان را در وضعیت بسیار بد مالی و معیشتی قرار داده است، دولت باید برای حمایت از آنان تسهیلات بانکی کم‌بهره در طرح نوسازی و تعویض خودروهای فرسوده به رانندگان واگذار کند تا این طرح با سرعت بیشتری به نتیجه برسد.

سرپرست سازمان حمل و نقل شهرداری فومن تاکید کرد: اگر مانند گذشته تسهیلات از طرف دولت به طرح نوسازی و تعویض تاکسی‌ها اختصاص می‌یافت در شهر فومن به جای ثبت نام ۱۸ راننده، در سال جاری حداقل ۲۰۰ راننده در قالب این طرح برای تعویض خودرو خود ثبت می‌کردند.

جباری خاطرنشان کرد: سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری فومن در خصوص اختصاص ندادن تسهیلات بانکی برای نوسازی ناوگان حمل و نقل، حذف بیمه تأمین اجتماعی از سوی دولت و تأخیر در افزایش کرایه سالیانه، مکاتباتی را با نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی انجام داده و خواسته‌های تاکسیرانان را از وی مطالبه کرده است.

وی افزود: در این مرحله دو خودروی سمندLX EF7 با قیمت ۱۱۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و پژو ۴۰۵ با سطح آلایندگی یورو پنج با قیمت مصوب ۱۰۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، جهت نوسازی و جایگزینی تاکسی درون شهری در سال ۱۳۹۹ نظر گرفته شده است.

سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری فومن عنوان کرد: در سال جاری مالکان ۱۸ دستگاه تاکسی فرسوده شهری برای تعویض و نوسازی در سامانه سازمان مدیریت حمل و نقل همگانی ثبت نام کردند که تاکنون ۱۰ دستگاه تاکسی جدید از این سازمان تحویل مالکان آن‌ها شده و هشت نفر نیز در نوبت هستند.

جباری یادآور شد: بازه زمانی ثبت نام در طرح تعویض و نوسازی تاکسی‌های فرسوده در سازمان حمل و نقل عمومی و تحویل خودرو جدید از یک تا چهار ماه است.

کد خبر 459716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.