افزایش سن در کاهش وزن موثر است؟

نتایج مطالعات محققان نشان می‌دهد که افزایش سن بر کاهش یا مدیریت وزن تاثیری ندارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کاهش وزن در هر سنی مهم است، اما احتمال ابتلا به مشکلات مربوط به چاقی با افزایش سن بیشتر می‌شود. نتایج مطالعات بسیاری نشان می‌دهد که کاهش وزن خطر ابتلا به بیماری‌هایی مانند دیابت، آرتروز و اختلالات شخصیتی مانند اضطراب، افسردگی و حتی مرگ و میر را کاهش می‌دهد.

گروهی از محققان به منظور بررسی تاثیر سن بر کاهش وزن، مطالعه جدیدی انجام دادند و اطلاعات پزشکی ۲۴۲ فرد شرکت کننده در برنامه کاهش وزن را بررسی کردند. محققان این افراد را به دو گروه تقسیم کردند. افراد گروه اول کمتر از ۶۰ سال و افراد گروه دوم بین ۶۰ تا ۷۸ سال داشتند. همه افراد شرکت‌ کننده در ابتدای مطالعه چاق بودند و شاخص توده بدنی (BMI) آن‌ها بیش از ۴۰ بود.

افراد مورد بررسی در این مطالعه، وزن خود را با تغییر در رژیم غذایی و ورزش بیشتر مدیریت کردند. متخصصان پزشکی نیز بر اساس نیازهای هر فرد، برای مدیریت وزن آن‌ها برنامه‌ای تنظیم کردند. وزن افراد قبل و پس از شرکت در این برنامه اندازه‌گیری شد. با وجود اینکه گروه مسن‌تر زمان کمتری برای برنامه مدیریت وزن صرف کردند، کاهش وزن تقریباً در بین افراد هر دو گروه برابر بود. افراد گروه مسن‌تر به طور میانگین ۷.۳ درصد از وزن خود را از دست دادند و کسانی که کمتر از ۶۰ سال داشتند، تقریباً ۶.۹ درصد کاهش وزن داشتند.

به گفته محققان سن نباید به عنوان مانعی برای مدیریت وزن افراد در نظر گرفته شود، بلکه هر فردی در هر گروه سنی باید به حفظ سلامت خود توجه کند و برنامه‌ای برای مدیریت وزن داشته باشد تا خطر ابتلا به بیماری‌های مرتبط با آن کاهش پیدا کند.

نتایج این مطالعه در مجله Clinical Endocrinology منتشر شده است.

کد خبر 459683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.