آثار تاریخی مشهد خط قرمز شهرداری است

معاون شهرسازی و معماری شهردار مشهد گفت: قطعا بافت های تاریخی ارزشمند جزء خط قرمزهای ما بوده و در شیوه نامه مرتبط با حفظ بناهای تاریخی نیز نکات مهمی را لحاظ کرده ایم و معاونت شهرسازی نیز به جد پیگیر موضوعات مرتبط خواهد بود.

به گزارش ایمنا، محمدرضا حسین نژاد در رابطه با ضرورت حفظ بافت‌های تاریخی در شهر مشهد، اظهار کرد: یکی از وظایف سازمان بازآفرینی در شهرها، بازآفرینی فضاها و بافت‌های تاریخی شهرهاست و این موضوع در شهر مشهد نیز جز اولویت‌های سازمان قرار گرفته و به آن مأموریت داده شده که بهسازی و بازآفرینی بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی و هسته مرکزی شهر را در دستورکار خود قرار دهد.

وی افزود: قطعاً بافت‌های تاریخی ارزشمند و معاصر جز خط قرمزهای ما بوده و در شیوه نامه مرتبط با حفظ بناهای تاریخی نیز نکات مهمی را لحاظ کرده ایم و معاونت شهرسازی نیز به جد پیگیر موضوعات مرتبط خواهد بود.

معاون شهرسازی و معماری شهردار مشهد تصریح کرد: در حال حاضر ضرورت حفظ آثار تاریخی و معماری و شهرسازی بر جای مانده از گذشته بر کسی پوشیده نیست. رویکرد حفاظت از بناها و بافت‌های تاریخی در زمانی که عوامل آسیب رسان به آن با شدت و قوت بیشتری ایفای نقش می‌کند، حساسیت بیشتری را می‌طلبد.

وی ادامه داد: برای حفظ بناها و بافت‌های تاریخی باید ابزارهایی در اختیار افراد قرار داد تا آنها خود به حفظ یک بنای تاریخی یا بافت تاریخی تشویق شوند.

حسین‌نژاد اظهار کرد: پرداختن به نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده زمینه ساز ایجاد محورهای گردشگری خواهد بود که در نهایت به عنوان یکی از محرک‌ها و روش‌های احیای فضاهای تاریخی شهری و جذب گردشگر مورد استفاده قرارمی گیرد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد تاکید کرد: از این رو تیم مدیریت شهری در دوره پنجم در این رابطه با همه توان خود پای کار آمده و از هیچ‌گونه حمایتی دریغ نخواهد کرد.

کد خبر 459590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.