قوانین کرونایی جدید، ایتالیایی‌ها را خانه‌نشین می‌کند

مقامات ارشد ایتالیا از ادامه محدودیت‌ها طی دوران کریسمس خبر داده و اعلام کرده‌اند سفرهای داخلی نیز در ایام سال نو ممنوع خواهد بود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بسیاری از مناطق شهری ایتالیا همچنان با افزایش سرعت انتشار ویروس کرونا مواجه هستند به همین دلیل دولت از ادامه اعمال محدودیت‌ها در ایام کریسمس خبر داده است. در واقع، وزرای کشور پس از برگزاری جلسات پی در پی به منظور تصمیم‌گیری برای ایام سال نو، اعلام کردند که از روز بیست و یکم ماه دسامبر ۲۰۲۰ تا ششم ژانویه ۲۰۲۱، هر گونه سفر از یک شهر به شهر دیگری ممنوع خواهد بود. بد نیست بدانید که مقامات ایتالیایی در روزهای بیست و پنجم و بیست و ششم دسامبر و روز اول ژانویه حتی گردش‌های داخل شهری را منع کرده‌اند تا از گرد هم آمدن دوستان و اقوام جلوگیری کنند.


نخست وزیر ایتالیا نیز از ادامه حکومت نظامی شبانه در ایام کریسمس خبر داده و اعلام کرده است که از ساعت ۱۰ شب، هیچ کسی حق خروج از خانه برای امور غیر ضروری را نخواهد داشت. مقررات فوق تا پیش از این قرار بود به مدت ۳۰ روز بر مردم سراسر کشور ایتالیا اعمال شود، اما با نزدیک شدن به سال نو، ایتالیایی‌ها به مدت ۵۰ روز موظفند از قوانین فوق پیروی کنند.

البته دولت ایتالیا اعلام کرده که سفرهای کاری یا رفت و آمد هایی که به منظور درمان بیماری‌ها از یک شهر به شهر دیگری انجام می‌شود مجاز خواهد بود. علاوه بر این هیچ ممنوعیتی برای افرادی که قصد دارند از یک نقطه کشور به شهر خود بازگردند وجود نخواهد داشت.

قوانینی که تا کنون ذکر شد، در سطح ملی بر مردم اعمال می‌شود با این حال دولت ایتالیا تصمیم‌های دیگر را به مقامات محلی هر شهر واگذار کرده است. در واقع مقامات هر شهر می‌توانند با توجه به شرایط انتشار ویروس کرونا، تصمیمات جدیدی برای مردم خود اتخاذ کنند اما حق کاهش محدودیت‌های ملی را نخواهند داشت.

کد خبر 459580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.