دستورالعمل رسیدگی به پیام‌های ۱۸۸۸ توسط شهردار تهران ابلاغ شد

شهردار تهران دستورالعمل رسیدگی به پیام‌های ۱۸۸۸ و مکانیزم‌های کنترل و ارزیابی عملکرد حوزه‌های مختلف شهرداری را ابلاغ کرد.

به گزارش ایمنا، به نقل از سازمان بازرسی شهرداری تهران، «پیروز حناچی» این دستورالعمل را با هدف ارتقای کمی و کیفی رسیدگی به انتقادات شهروندان، همسان‌سازی نقطه نظرات ستاد، اجرا و ارتقای مشارکت و رضایت عمومی و سلامت اداری ابلاغ کرد.

وی در این ابلاغیه تاکید کرد: مرکز نظارت همگانی سازمان بازرسی (۱۸۸۸) درگاه واحد دریافت انتقاد، شکایت، قدردانی و پیشنهاد شهروندان با بیش از یک دهه سابقه فعالیت در حوزه ارتباط مردمی به عنوان چشم بینا و گوش شنوای شهرداری، همواره در جهت مدیریت مطلوب شهری پیشرو بوده‌است.

شهردار تهران تقویت روحیه مسئولیت‌پذیری و جذب مشارکت‌های معنادار شهروندان را مستلزم افزایش شفافیت سازمانی، نهادینه‌سازی فرهنگ نظارت همگانی، پاسخگویی مدیران و تحقق مطالبات عمومی ذی‌نفعان شهری برشمرد.

وی در این باره تصریح کرد: لازمه این امور مشخص کردن خط‌مشی‌ها و تعیین مکانیزم‌های رسیدگی و پاسخگویی کیفی و سریع به نقطه نظرات و پیام‌های سیستمی شهروندان در سامانه ۱۸۸۸ است.

همچنین در این دستورالعمل الزامات قانونی و اسناد بالادستی، ملاحظات سازمانی و اولویت‌های ارجاع، فرآیند کامل رسیدگی، مکانیزم و رویه‌های پاسخگویی حسب موضوعات و مصادیق پیام‌ها، فرآیند رسیدگی و پاسخگویی به پیام‌های مردمی، مکانیزم نظارت ۱۸۸۸ در خصوص پیام‌های ۱۳۷، مکانیزم رصد و کنترل کارتابل حوزه‌های اجرایی و مکانیزم ارزیابی حوزه‌های اجرایی از سوی ستاد ۱۸۸۸ ابلاغ شده‌است.

کد خبر 459553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.