کمربندی جنوب‌غرب اصفهان در آستانه افتتاح

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: ساخت پل کلیشاد ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و تا دهه فجر تکمیل و بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش ایمنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، علیرضا قاری‌قرآن، مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار کرد: احداث کمربندی جنوب‌غرب اصفهان به‌عنوان بخشی از رینگ چهارم استان در ایجاد ارتباط بین استان‌ها و شهرهای جنوبی و غربی کشور بسیار با اهمیت است.

وی افزود: محور اصفهان-شهرضا، ارتباط شهر اصفهان با مناطق جنوبی کشور از قبیل شیراز و یاسوج و محور آزادراه ذوب‌آهن، ارتباط اصفهان با مناطق جنوب‌غرب کشور مثل زرین‌شهر و شهرکرد را برقرار می‌کند که کمربندی جنوب غرب اصفهان در تسهیل ارتباط بین این دو منطقه بسیار نقش مهمی دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه از این پروژه به‌عنوان پازل بزرگ یاد می‌شود گفت: طول این مسیر که محور اصفهان- شهرضا و کمربندی شرقی اصفهان را به آزادراه ذوب آهن متصل می‌کند جمعاً ۱۷ کیلومتر است.

قاری‌قرآن اضافه کرد: شروع این محور از محل پل راهداران (تقاطع غیر همسطح) در محور اصفهان-شیراز، حد واسط مجتمع مسکونی شهرک سپاهان‌شهر و منطقه پادگان نظامی سپاه بوده و پس از تقاطع، با محور ابریشم-آبنیل به محور آزادراه ذوب‌آهن در محل تقاطع کلیشاد ختم می‌شود.

وی تصریح کرد: این پازل بزرگ به چهار قطعه تقسیم‌بندی شده که قطعه نخست آن در حال حاضر از کیلومتر صفر تا ۱۲ (محل تقاطع با جاده ابریشم-آبنیل-مبارکه) محور به‌صورت رفت و برگشت چهارخطه در سال‌های گذشته پایان یافته و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خاطرنشان کرد: قطعه دوم آن، پل آبنیل در محل تقاطع محور شهر ابریشم به گردنه آبنیل، واقع در کیلومتر ۱۲ به‌همراه تراشه‌برداری عظیم منصوب‌به ترانشه آبنیل است که در حال حاضر پروژه‌ای با همین نام با پیشرفت فیزیکی قابل توجهی در حال اجراست.

قاری‌قرآن با بیان اینکه عملیات اجرایی این پل تا پایان سال جاری تکمیل می‌شود، گفت: برای اجرای پل آبنیل تا کنون ۲۰ هزار مترمکعب خاکبرداری و ۲۸۶ هزار متر مکعب خاک‌ریزی انجام شده و عملیات اجرایی باقیمانده آن، دال پل با ۴۰ هزار مترمکعب خاک‌ریزی است.

وی ادامه داد: قطعه سوم حد فاصل پل آبنیل واقع در کیلومتر ۱۲ الی ۱۷ بوده که در سنوات گذشته بخشی از عملیات اجرایی آن انجام شده است و در حال حاضر نیز جهت تکمیل این قطعه، فرآیند مناقصه و انتخاب پیمانکار در حال اجرا است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه قطعه آخر این پروژه محل تلاقی کمربندی جنوبی اصفهان با آزادراه ذوب آهن یعنی تقاطع غیر همسطح کلیشاد است اعلام کرد: پل کلیشاد با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

قاری‌قرآن خاطرنشان کرد: جهت اتمام عملیات عمرانی پل کلیشاد (احداث دسترسی‌های پل زیر گذر) قرارداد دیگری منعقد شده که مطابق با برنامه زمان‌بندی پیشرفت بسیار مناسبی دارد.

کد خبر 459531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.