حمایت فیفا از زنان فوتبالیست در دوره بارداری

یک گام کوچک دیگر در مسیر طولانی برقراری عدالت در رشته ورزشی فوتبال زنان برداشته شد و از این پس نگرانی زنان باردار فوتبالیست به طور قطع کمتر خواهد بود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از اسکای اسپورت، فدراسیون فوتبال جهانی بندی به قانون‌های مدیریتی باشگاه‌ها اضافه کرده است که طبق آن بازیکنان زن در دوران بارداری می‌توانند در کنار استفاده از مرخصی، مقدار مشخصی از حقوق خود را از باشگاه دریافت کنند.

بر طبق قانون وضع شده، بازیکن زن باردار می‌تواند در دوران غیبت چهارده هفته‌ای خود، دو سوم از دستمزد خود را دریافت کند. در همین حالا باشگاه می‌تواند بازیکنی را به عنوان مهره جایگزین وی به خدمت گرفته تا در زمان نبود او از بازیکن جایگزین استفاده کند.

بر اساس قوانین وضع شده، باشگاه‌ها باید تا حد امکان از بازیکنان زن باردار حمایت کرده و همچنین در رابطه با مراقبت‌های پزشکی نیز هرگونه اقدام لازم را انجام دهند. از این پس باشگاه‌ها حق ندارند به خاطر بارداری یک بازیکن قرارداد او را فسخ کرده و فیفا صریحاً اعلام کرده است که در صورت نادیده گرفته شدن این قوانین، جرایم بسیار سختگیرانه ای من جمله جرایم مالی در نظر گرفته می‌شود.

جانی اینفانتینو، رئیس فیفا در رابطه با قوانین تازه وضع شده گفته است: اگر بخواهیم فوتبال زنان را تقویت کنیم باید از همه ابعاد به آن نگاه کنیم و آن را رشد دهیم. بازیکنان زن نیاز به آرامش و اطمینان دارند و نباید نگران باشند که چه زمانی می‌توانند به ترکیب تیم بازگردند.

اگرچه قانونی که فیفا در رابطه با مراقبت از زنان باردار فوتبالیست وضع کرده است، اقدام بسیار مثبتی در جهت رشد فوتبال زنان در سراسر دنیاست، اما هنوز اقدامات زیادی لازم است تا فوتبال زنان بتواند به جایگاه واقعی خود دست یابد و دست‌اندرکاران فوتبال زنان نیز در زمینه حرفه خود شاهد برقراری عدالت باشند.

کد خبر 459527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.