شهروندان دامغان ۱۰۵ میلیارد ریال به شهرداری بدهکارند

شهردار دامغان گفت: شهرداری دامغان تا پایان سال ۹۸، مبلغ ۱۰۵ میلیارد ریال عوارض تکلیفی از شهروندان و پنج میلیارد ریال از اداره‌های دولتی طلبکار است.

به گزارش ایمنا، مسلم نصرتی اظهار کرد: کمتر از ۲۰ درصد شهروندان دامغان عوارض سالانه خود را پرداخت می‌کنند.

وی گفت: با توجه به ایجاد سامانه جدید نرم افزار جامع شهرسازی، به صورت واضح بدهی دقیق هر فرد مشخص است.

شهردار دامغان ادامه داد: با توجه به میانگین مراجعه کم مردم دامغان برای پرداخت عوارض و در صورت افزایش نیافتن مراجعه و پرداخت به موقع عوارض تکلیفی، هر سال میزان طلب شهرداری از مردم با ضریبی افزایشی بالا می‌رود.

نصرتی افزود: مردم باید بدانند هر فردی که از فضای شهری استفاده می‌کند، به سبب نظافت، جمع‌آوری زباله، انتقال و دفع آن، رسیدگی به فضای سبز، پاک سازی شهر و توسعه زیرساخت‌های شهری که وظایف شهرداری است، باید پرداخت عوارض را تکلیف قلمداد کنند.

وی خاطرنشان کرد: توانمندی مدیریت شهری با مشارکت مردم در پرداخت عوارض گره خورده است، پس باید قانون پیش‌بینی کند تا عوارض به نرخ روز محاسبه شود تا مردم مشارکت بهتری در پرداخت عوارض سالانه داشته باشند.

شهردار دامغان پرداخت نشدن به موقع عوارض را خسارت به روند ارائه خدمات شهری دانست و اضافه کرد: متأسفانه قانون مدیریت جامع شهری بیش از ۲۰ سال است که بین مجلس و دولت دست به دست می‌شود و به تصویب نرسیده است که امیدواریم این امر زودتر محقق شود.

نصرتی تصریح کرد: شهر مانند خانه‌ای است که در آن زندگی می‌کنیم و بدون شک اگر شهروندان با شهرداری هماهنگ و همگام باشند قطعاً شهری زیبا و پاک خواهیم داشت.

وی افزود: در حال حاضر ۲۷ هزار پلاک شهری در دامغان وجود دارد که همه ساله در فصل بهار، بیش از ۱۹ هزار قبض عوارض صادر و برای سهولت در کار مردم، درب منازل توزیع می‌شود.

شهردار دامغان با بیان اینکه ارائه خدمات شهری هرگز تعطیل نمی‌شود، گفت: بدهی معوقه ادارات به غیر از عوارض تکلیفی، ۱۵۰ میلیارد ریال است که با توجه به خدمات رسانی مداوم و مستمر شهرداری، انتظار می‌رود تا مردم و نهادهای دولتی همکاری لازم را داشته باشند.

منبع: ایرنا

کد خبر 459515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.