تزریق گوشت گرم به بازار برای جلوگیری از افزایش قیمت فرآورده‌های پروتئینی

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: در راستای کاهش قیمت محصولات پروتئینی، طرح توزیع گوشت گرم در بازار اجرا شد که توانست تا حد زیادی جلوی افزایش قیمت غیرمعقول فرآورده‌های پروتئینی را بگیرد؛ اگر این اتفاق نمی‌افتاد، قیمت مرغ در بازار تا ۴۰ هزار تومان افزایش می‌یافت.

حجت الاسلام محمد تقی نقدعلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در مورد افزایش قیمت محصولات پروتئینی اظهار کرد: افزایش قیمت نهاده‌های دامی تأثیر بسزایی در افزایش قیمت محصولات لبنیاتی و پروتئینی خواهد داشت و در طی چندین ماه گذشته واردات و توزیع نهاده‌های دامی درگیر برخی سوء مدیریت‌ها شد.

وی افزود: کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در چندین ماه گذشته افزایش قیمت محصولات لبنیاتی و پروتئینی را پیش‌بینی می‌کرد و در این زمینه به وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صمت و بانک مرکزی هشدارهای فراوانی داد، اما به دلیل برخی مشکلات، این هشدارها توسط نهادهای ذی‌ربط جدی گرفته نشد.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: در پی افزایش قیمت محصولات پروتئینی در کشور، طرح استیضاح وزیر کشاورزی کلید زده شد و هنوز نیز در دستور کار قرار دارد. هفته گذشته نیز وزیر صمت و کشاورزی و رئیس بانک مرکزی، بنادر و گمرک میهمان کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی بودند که نتیجه این جلسه یک تفاهم‌نامه ۱۵ ماده‌ای بود.

نقدعلی ادامه داد: در راستای مفاد این تفاهم‌نامه، مبحث جوجه‌ریزی مجدداً ارتقا یافت و بنا شد تا زمانی که اختیارات وزارت جهاد کشاورزی عودت داده شود، وزارت صمت تمامی تخصیص‌های ارزی نهادهای دامی را با هماهنگی وزارت جهاد کشاورزی انجام دهد و به هشدارهای این وزارتخانه توجه کند.

وی تاکید کرد: در راستای کاهش قیمت محصولات پروتئینی، طرح توزیع گوشت گرم در بازار اجرا شد که توانست تا حد زیادی جلوی افزایش قیمت غیر معقول فرآورده‌های پروتئینی را بگیرد؛ اگر این اتفاق نمی‌افتاد، قیمت مرغ در بازار تا ۴۰ هزار تومان افزایش می‌یافت.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی افزود: کمیسیون مشترکی با حضور وزارت جهاد کشاورزی، وزارت صمت، بانک مرکزی و سازمان بنادر گمرک در راستای بررسی وضعیت نهاده‌های دامی و افزایش قیمت محصولات پروتئینی تشکیل شده است.

نقدعلی خاطرنشان کرد: کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با همراهی سایر نهادهای ذی‌ربط جلوی افسارگسیختگی بازار را خواهد گرفت و در این زمینه پیش بینی‌های مناسبی کرده است؛ همچنین این کمیسیون در نظر دارد اختصاص یارانه به چرخه واردات را کاهش دهد و این ارز ترجیحی را به آخرین حلقه زنجیره تولید تزریق کند.

کد خبر 459509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.