یک درصد بودجه شهرداری‌ها به مبارزه با کرونا اختصاص یابد

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر اراک گفت: وزارت کشور باید الزامی قرار دهد تا یک درصد از بودجه شهرداری‌ها به مبارزه با ویروس کرونا و جبران خسارت‌های ناشی از آن اختصاص یابد.

ایرج رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شیوع ویروس کرونا بیش از ۱۰ ماه است که زندگی مردم را دشوار کرده و به جامعه شهروندی و کشور خسارات زیادی زده است بنابراین وزارت کشور باید الزامی قرار دهد تا یک درصد از بودجه شهرداری‌ها به مبارزه با ویروس کرونا و جبران خسارت‌های ناشی از آن اختصاص یابد.

وی افزود: یقیناً با در نظر گرفتن ردیف بودجه‌ای مناسب در این باره، شاهد بهبود عملکردها در مبارزه شهرداری‌ها با شیوع کرونا خواهیم بود؛ به‌طور مثال در شهری که ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه مصوب دارد با دستور وزارت کشور باید پنج میلیارد تومان آن به طور ویژه به رفع مسائل کرونا اختصاص یابد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر اراک با بیان اینکه شیوع کرونا امور کشور را فلج کرده است، تاکید کرد: فارغ از شرایط فعلی، باید بودجه‌ای اختصاصی برای مواقع بحرانی مصوب شود و می‌تواند یک ردیف اختصاصی به این موضوع اختصاص یابد تا مدیریت بحران به نحو مطلوب‌تری رخ دهد.

وی ادامه داد: شایسته نیست با کمبود امکانات بیمارستانی مانند دستگاه اکسیژن در بیمارستان‌ها، سلامتی مردم شهر به خطر افتد بنابراین شهرداری و شورای شهر باید با صرف بودجه اختصاصی، تجهیزات مورد نیاز کادر درمان را مهیا کنند.

وی با بیان اینکه درآمد شهرداری‌ها از مردم است، خاطرنشان کرد: شورا و شهرداری اولین مسئول امور بهداشتی شهر هستند که این امر در قانون شوراها نیز ذکر شده است بنابراین مدیریت شهری نمی‌تواند در برابر سلامت شهروندان بی‌تفاوت باشد.

کد خبر 459448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.