‌افزایش قیمت هویج ناشی از بارندگی‌های اخیر است

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان میوه و سبزی اصفهان گفت: بارندگی‌های اخیر بخشی از نظام عرضه هویج در بازار را مختل کرده و به همین دلیل شاهد افزایش قیمت آن در روزهای اخیر بوده‌ایم.

نوروزعلی اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به افزایش قیمت هر کیلوگرم هویج در روند معاملات بازار میوه و تره بار اصفهان، اظهار کرد: آخرین قیمت هر کیلوگرم هویج در میدان میوه و تره بار اصفهان از پنج هزار تومان تا ۶ هزار و ۵۰۰ تومان متغیر است و علت اصلی افزایش قیمت آن نیز افزایش بارندگی‌ها در روزهای اخیر است.

وی افزود: صادرات هویج به خارج از کشور ممنوع است اما بارندگی‌های اخیر بخشی از نظام عرضه این محصول در بازار را مختل کرده و به همین دلیل شاهد افزایش قیمت آن در روزهای اخیر بوده‌ایم.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان میوه و سبزی اصفهان با بیان اینکه عرضه هویج در میدان میوه و تره بار اصفهان تقریباً در وضعیت مناسبی قرار دارد، تصریح کرد: واحدهای صنفی اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی اصفهان موظف به رعایت ضوابط ارزش افزوده هستند و باید قیمت هر کیلوگرم هویج در این مغازه‌ها از ۶ هزار و ۵۰۰ تا هشت هزار تومان باشد.

اسماعیلی اضافه کرد: تقاضا برای خرید هویج به جهت توصیه پزشکان برای استفاده از میوه در روند مقابله با بیماری کرونا افزایش یافته است و بالا رفتن قیمت آن در روزهای اخیر ارتباطی با افزایش تقاضا برای تولید ترشیجات و مربا ندارد.

وی ادامه داد: در صورت بهبود شرایط جو و آب‌وهوای کشور قیمت هویج کاهش پیدا خواهد کرد؛ کیفیت و قیمت محصولاتی که از دسته صیفی‌جات هستند ارتباط مستقیمی با شرایط جوی و آب‌وهوایی دارد اما برخی از محصولات و میوه‌جات همچون مرکبات از شرایط جوی تأثیر قابل توجهی نمی‌پذیرند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پیش‌تر اتحادیه صنف میوه و سبزی‌فروشان تهران اعلام کرده بود با توجه به فصل درست کردن ترشی تقاضا برای خرید هویج در بازار افزایش یافته است که همین امر زمینه را برای رشد قیمت در بازار فراهم کرده است.

قابل ذکر است، افزایش قیمت هر کیلوگرم هویج در روند معاملات بازار میوه و تره‌بار کشور در روزهای اخیر در حالی رخ داده که آذرماه فصل اصلی برداشت این محصول از مزارع کشاورزی محسوب می‌شود و هیچ یک از فعالان بازار انتظار افزایش قیمت هویج را در هفته اخیر نداشتند.

کد خبر 459437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.