کرونا ویروس قلب نوزادان را نشانه می‌گیرد 

نتایج بررسی‌های محققان نشان می‌دهد که ممکن است نوزادان مبتلا به بیماری کرونا از نارسایی یا آسیب قلبی رنج ببرند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بیشتر کودکان مبتلا به بیماری کرونا یا بدون علامت هستند و یا علائم خفیفی دارند. محققان به منظور بررسی تأثیر ویروس کووید -۱۹ بر عملکرد قلب و بروز علائم نارسایی قلب کودکان مطالعه جدیدی انجام دادند و وضعیت سلامت یک نوزاد دو ماهه مبتلا به کرونا را ارزیابی کردند.

این نوزاد در هفته سی و سوم متولد شد و به مدت سه هفته در بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان نارس (NICU) بستری بود. پوست بدن این نوزاد پس از شیر خوردن تغییر می‌کرد و به رنگ آبی در می‌آمد، اما علائمی مانند تب، سرفه، علائم عفونت دستگاه تنفس فوقانی، اسهال، استفراغ یا کاهش میل به غذا نداشت.

آزمایش اولیه کرونای این نوزاد منفی بود، اما تست بعدی او مثبت گزارش شد. تست ECG نشان داد که این نوزاد از آسیب قلبی ناشی از عفونت ویروسی رنج می‌برد و علائم نارسایی قلب او با مبتلا شدن به عفونت ویروسی تشدید شده است.

روش‌های درمانی مورد استفاده برای این نوزاد شامل مصرف داروی رمدسیور، استفاده از دستگاه تنفس مصنوعی برای رفع نارسایی تنفسی و مصرف داروهایی برای درمان فشار خون پایین بود. نوزاد مورد بررسی پس از مدتی بدون اینکه داروی قلب مصرف کند بهبود یافت.

نتایج مطالعات جدید نشان داد که برخی مبتلایان به کرونا نیز این آسیب قلبی (میوکارد) را تجربه کرده‌اند، به طوری که بین ۲۰ تا ۲۸ درصد بزرگسالان مبتلا به کرونا دچار این عارضه شده‌اند. اکثر بیماران مبتلا به این نوع آسیب، پیش از این از بیماری قلبی عروقی رنج می‌بردند.

نتایج این مطالعه در مجله JACC: Case Reports منتشر شده است.

کد خبر 459433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.