افزایش ۲۵ درصدی حقوق بازنشستگان در بودجه ۱۴۰۰

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس با اشاره به اینکه بخش عمده تحقق بودجه به شرایط وابسته است،گفت:حقوق بازنشستگان و کارکنان در بودجه سال آینده به میزان ۲۵ درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایمنا، حسن محمدیاری با بیان اینکه بخش عمده بودجه سال ۱۴۰۰ پیش‌بینی بودجه است و تحقق آن به شرایط بستگی دارد، گفت: سه هزار و ۱۷۰ میلیارد تومان بودجه مربوط به مالیات و عمده آن مربوط به منابع نفتی است و مبلغ درآمدهای اختصاصی در بودجه نیز ۸۸ هزار میلیارد تومان است.

وی با اشاره به اینکه حقوق بازنشستگان و کارکنان در بودجه سال آینده به میزان ۲۵ درصد افزایش یافته است، افزود: کارمندان دارای حقوق تا سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان مشمول معافیت مالیاتی می‌شوند و دو برابر شدن بودجه بهداشتی نیز از موارد برجسته بودجه است.

نماینده تالش رضوانشهر و ماسال در مجلس یکی از معضلات گیلان را مغفول ماندن اجرای واگذاری روستاهای دارای طرح هادی به دهیاری‌ها دانست و بیان کرد: نحوه پرداخت هزینه توسط مالکان زمین‌های طرح‌های هادی به دولت عادلانه نیست و اگر قانون به درستی اجرا شود بخش عمده‌ای از مراجعات در این باره کم می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر قانون هادی به صورت درست اجرا شود جلوی بسیاری از سو استفاده‌ها گرفته شده و هر چقدر تأخیر داشته باشیم دست اندازی به انفال و اراضی دولتی بیشتر می‌شود.

محمدیاری با بیان اینکه اجرای طرح‌های آبخیزداری و جنگلداری در اولویت است، گفت: یکی از دلایلی که سیل تالش رسوبات زیادی به همراه داشت عدم اجرای درست طرح‌های آبخیزداری است و ما پس از انقلاب تنها ۷۰ هزار هکتار جنگل کاری کردیم.

وی اولویت اول پروژه‌های ملی را مربوط به سد شفارود دانست و تصریح کرد: سد شفا رود از نظر کشاورزی، تأمین آب شرب منطقه و تولید نیرو شاهرگ حیاتی منطقه غرب گیلان محسوب می‌شود و با تلاش‌های انجام شده ماشین آلاتی که در گمرک توقیف بودند آزادسازی شدند.

منبع: مهر

کد خبر 459372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.