ساماندهی مجموعه "آب ‌پخش کن" شهر سمنان

شهردار سمنان گفت: "آب پخش کن" از مجموعه‌های ارزشمند گردشگری سمنان است که ساماندهی آن نیازمند همکاری وزارت نیرو در انتقال دکل‌های برق این منطقه است.

سید محمد ناظم رضوی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بوستان‌های بزرگ شهری با برخورداری از توان اکولوژیکی بالا، پتانسیل جذب گردشگر شهری را دارد.

وی ادامه داد: پارک شقایق سمنان با دارا بودن محوطه تاریخی تقسیم آب، نهرهای انتقال آب به استخرهای شش‌گانه شهر و محل اصلی نظام آبیاری سنتی شهر سمنان، قدمتی بیش از ۷۰۰ سال دارد و یکی از مناطق مهم گردشگری این شهر محسوب می‌شود که سالانه پذیرای شمار زیادی از شهروندان و گردشگران است.

شهردار سمنان با اشاره به اجرای طرح‌های بهسازی سیستم روشنایی پارک شقایق و نهرهای آب، تصریح کرد: از سال ۱۳۹۸ ساماندهی این پارک در دستور کار شهرداری قرار گرفت و با بازسازی و زیباسازی محوطه پیرامونی نهرهای آب همراه با بهبود سیستم روشنایی، فضای مفرحی برای شهروندان و گردشگران فراهم شد.

ناظم رضوی وجود دکل‌های برق در محوطه این پارک را یکی از مشکلات بزرگ طرح ساماندهی این مجموعه گردشگری برشمرد و افزود: باید شرایط جابجایی و ساماندهی شبکه‌های فشار قوی و انتقال نیرو این مجموعه تعیین تکلیف شود.

وی افزود: شبکه‌های فشار قوی از مجموعه گردشگری آب پخش کن که از محوطه‌های با ارزش پارک شقایق است عبور می‌کند و وزارت نیرو باید اهتمام جدی در انتقال این دکل‌ها داشته باشد.

شهردار سمنان خاطرنشان کرد: با توجه به هزینه زیاد انتقال زیرزمینی کابل‌های برق، پیشنهاد می‌کنیم وزارت نیرو دکل‌ها را جابجا کند تا با عبور سیم‌ها از کنار مجموعه آب پخش کن، محیط تفرجگاهی این محوطه حفظ شود.

کد خبر 459353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.