دست انداز هسته‌ای مجلس برای کشور

فعالیت و اظهار نظر چهره‌های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی امروز ایمنا دنبال کنید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بسته سیاسی به ارائه گزیده اخبار منتشر شده در ۲۴ ساعت گذشته می‌پردازد:

خوشحالی قالیباف از تصویب یک طرح

«۲۵۱» این تعداد رأی موافقی است که بهارستانی‌ها برای تصویب طرح «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران» به ثبت رساندند؛ طرحی که علی‌رغم اسم عریض و طویلش یک معنا بیشتر ندارد و آن اعلام پایان توافق هسته‌ای ایران با ۵ +۱ یا همان پایان برجام.

صدای شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل از پشت صندلی‌های نمایندگی به گوش می‌رسید که رئیس مجلس با ابراز خرسندی از تصویب چنین طرحی آن را پایان جاده یک‌طرفه دانست. جاده‌ای که حالا دیگر معلوم نیست اگر به قول محمدباقر قالیباف دوبانده شده است سر از کجا در بیاورد.

بر اساس این طرح مجلس که تا امروز می‌توان آن را به جرأت جنجالی‌ترین طرح خانه ملت دانست دولت موظف می‌شود وضعیت نیروگاه‌های هسته‌ای را به حالت قبل از سال ۹۲ بازگرداند به طوری که در اولین قدم و بلافاصله پس از تصویب این قانون، دولت باید «جهت مسائل صلح آمیز نسبت به تولید اورانیوم با غنای ۲۰ درصد اقدام و سالانه به میزان حداقل ۱۲۰ کیلوگرم آن را در داخل کشور ذخیره کند و همچنین سازمان مذکور موظف است نیاز کشور برای مصارف صلح آمیز به اورانیوم با غنای بالای ۲۰ درصد را به طور کامل و بدون تأخیر تأمین کند.»

شورای نگهبان مصوبه " اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها " را تأیید کرد

عباسعلی کدخدایی پیرامون مصوبه اخیر مجلس گفت: مصوبه اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها پس از رفع ابهام از سوی مجلس به شورای نگهبان بازگردانده شد و شورای نگهبان مصوبه را مغایر با شرع و قانون اساسی تشخیص نداد و تأیید کرد.

وی درباره مصوبه کسب و کار تلقی کردن وکالت نیز گفت: این مصوبه هنوز در دستور کار شورای نگهبان است و به جمع بندی نهایی نرسیده ایم و برخی از مواد آن امروز در جلسه بررسی شد ولی از آنجا که فرصت تمام شد، بررسی مصوبه به هفته آینده موکول شد. انشاالله در هفته آینده نتیجه نهایی اعلام می‌شود.

خودرو دوم هم به نمایندگان مجلس داده می‌شود؟

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: طرحی در مجلس در حال بررسی است که در صورت تصویب، خودروی امانی در انتهای دوره نمایندگی به مجلس عودت داده می‌شود.

وی افزود: در این طرح یک مساله عجیبی وجود دارد که باید اصلاح شود به عنوان مثال قید شده که اگر نماینده‌ای حوزه انتخابیه دور افتاده‌ای دارد دو خودرو دریافت کند.

حجت‌الاسلام سلیمی تصریح کرد: دلیلی ندارد به یک نماینده دو ماشین از محل بیت‌المال ارائه شود. ماشین‌های خریداری شده توسط مجلس به صورت امانی در اختیار وکلای ملت قرار می‌گیرد.

همچنین احمد امیرآبادی فراهانی، عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: این طرح مدت‌ها پیش توسط آقای ایزدخواه ارائه شده بود که اکنون در دستور کار و بررسی قرار ندارد.

«بر اساس این طرح، به هر نماینده متقاضی، یک خودروی صفر ایرانی صرفاً جهت استفاده در طول دوره نمایندگی تعلق گرفته و خودرو در پایان دوره به مجلس عودت می‌شود. در صورت استفاده از خودروی امانی، پرداخت مبلغ مربوط به حمل و نقل و ایاب و ذهاب به نمایندگان ممنوع است.

در صورت تصویب نهایی طرح ذکر شده، خودروی امانی در انتهای دوره نمایندگی به مجلس عودت داده می‌شود و هیئت رئیسه می‌تواند آن را به فروش برساند.»

مصوبه مجلس در خصوص اقدام راهبردی و صیانت از منافع مردم، پیام مقاومت ملت ایران بود

حسین نوش آبادی نماینده مردم شهرستان‌های ورامین، قرچک و پیشوا صبح امروز پنجشنبه ۱۳ آذرماه در مراسم تکریم و معارفه رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قرچک اظهار کرد: در هر نظامی نهادهای فرهنگی و تبلیغی بازوان توانمند آن نظام هستند و سازمان تبلیغات اسلامی یکی از قوی‌ترین، منسجم‌ترین و کارآمدترین نهادهای فرهنگی کشور است.

وی تصریح کرد: تبلیغات اسلامی به تمامی ابعاد فرهنگ و تبلیغ دین باید توجه کند. همانطور که نظام سلطه برای تبلیغ آرمان‌های خود از همه ابزارها استفاده می‌کند در نظام اسلامی باید به مراتب از شیوه‌ها و ابزارهای کارآمد و نوآوری در تبلیغ آموزه‌های دینی استفاده شود.

نماینده مردم دیار ۱۵ خرداد تصریح کرد: تبلیغات اسلامی باید از همه روش‌های نوین در راستای تبلیغ دین استفاده کند.

وی عنوان کرد: امپراطوری نظام سلطه برای پیشبرد اهداف خود از تمامی ظرفیت‌های رسانه‌ای و تبلیغی استفاده می‌کند، چرا ما برای تبلیغ دین خود از این ابزارها استفاده نکنیم.

نوش آبادی اظهار کرد: ۱۵ خرداد، هویت و شناسنامه دیار پانزده خرداد است، چرا که بنای انقلاب، از ۱۵ خرداد سال ۴۲ نهاده شده است و باید این از این ظرفیت فرهنگی، تاریخی و تمدنی در تبلیغات استفاده شود.

وی تاکید کرد: باید با گفتمان اقناعی به شبهات نسل جوان پاسخ دهیم نه صرفاً با سخنرانی و مراسم و تبلیغات صوری.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: انتظار مردم از مسئولان این است که هم تلاش کنند تمامی تحریم‌های ظالمانه برداشته شود و هم با عزت و اقتدار زندگی کنند تا دشمن مجبور به عقب نشینی شود.

ارائه لیست عاملان سقوط شاخص بازار سرمایه

امیرحسین قاضی زاده هاشمی در نامه‌ای به آیت الله رئیسی خواستار شد که اعضای شورای عالی بورس، مدیران سازمان بورس و وزرای اقتصادی دولت نسبت به نقش خود پیرامون صعود کنترل نشده بازار و سقوط ناگهانی آن، مورد مواخذه قرار گیرند.

در بخش‌هایی از متن نامه نایب رئیس مجلس به رئیس قوه قضائیه آمده است: احترام، مستحضرید بازار سرمایه که اخیراً با استقبال مردم مواجه گردید، فرصت ارزشمندی جهت تأمین منابع و شکوفایی اقتصاد کشور است، اما متأسفانه رانت خواران و وابستگان اقتصاد دولتی، با چنبره خود به اقتصاد کشور و برخی شرکت‌های خصولتی موجب رشد حبابی سهام مرتبط این شرکت‌ها شدند.

وی با بیان اینکه به درخواست او دادستان تهران مأمور به بررسی موضوع شده، مدعی شده است: متأسفانه مدیران سازمان بورس و اوراق بهادار با اهمال و ترک فعل در وظایف نظارتی خود طبق ماده ۵۲ قانون بورس اوراق بهادار بعد از ۴ ماه هنوز لیست متخلفین و مسببین سقوط شاخص بازار سرمایه را به مراجع قضائی ارائه نکرده اند و مانع پیگیری‌های مجلس و مراجع قضائی شده اند.

وی همچنین نوشته است: البته سازمان بورس که مسئول نظارت بر بازار سرمایه می‌باشد، در مورد چرایی رشد سهام بی‌ارزش برخی شرکت‌های خصولتی و ضرر و زیان هنگفت مردم حتی یک گزارش و خبر در مورد اسامی متخلفین به مراجع قضائی نداده اند، لازم است اعضای شورای عالی بورس، مدیران سازمان بورس و وزرای اقتصادی دولت نسبت به نقش خود پیرامون صعود کنترل نشده بازار و سقوط ناگهانی آن و به یغما رفتن سرمایه مردم و ترک با سو فعل‌هایی که داشته اند مورد مواخذه قرار گیرند.

این عضو هیئت رئیسه مجلس معتقد است: از آنجایی که سازمان بورس به وظیفه خود عمل نکرده است، اینجانب به نمایندگی از مردم، لیست متهمین در موضوع بازارگردانی و شرکت‌هایی که با عملکرد سو خود باعث سقوط شاخص بازار سرمایه شده اند را جهت رسیدگی و برخورد لازم به پیوست تقدیم می‌کنم.

امید است با دستور صریح و سریع حضرتعالی دادستان محترم تهران به عنوان مدعی‌العموم اقدام لازم و قاطع را انجام دهند.

آخرین وضعیت آیت‌الله مصباح یزدی از زبان فرزندش

آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی در روزهای گذشته قدری کسالت داشتند که در برخی مطالب از وخامت حال ایشان خبر می‌داد که این اخبار روز گذشته توسط دفتر ایشان تکذیب شد.

حجت‌الاسلام علی مصباح فرزند آیت‌الله مصباح یزدی امروز در پیامی ویدئویی در خصوص آخرین وضعیت ایشان گفت: امروز صبح خدمت آیت‌الله مصباح در منزل رسیدم و گزارشی از محبت‌ها و توسلات و دعاهای مؤمنان و ولایت‌مداران خدمت ایشان ارائه کردم. آیت‌الله مصباح ضمن تشکر از همه مردم و اقشار مختلف همه اینها را از نعمت‌های الهی برشمردند و به ما سفارش کردند که قدر این نعمت‌ها را بدانیم.

وی در خصوص کسالت آیت‌الله مصباح یزدی گفت: روند درمان ایشان در منزل در جریان است و جا دارد از همه پزشکان بابت توصیه‌ها و تجویزهای لازم تشکر کنم. جریان درمان همچنان ادامه دارد و مشکل حاد جدیدی الحمدلله پیش نیامده اما کماکان نیاز به اقدامات پزشکی هست و کار درمان ادامه دارد.

فرزند آیت‌الله مصباح یزدی در خصوص برخی اخبار درباره وخامت حال ایشان گفت: برخی شایعات در فضای مجازی ایجاد نگرانی می‌کند و از همه علاقه‌مندان ایشان می‌خواهم اخبار را از سایت و کانال دفتر آیت‌الله مصباح یزدی دنبال کنند.

وی ضمن التماس دعا از عموم مؤمنان گفت: همه اقدامات متوقف بر اراده الهی است، بنابراین به دعاها و توسلات مؤمنان محتاج هستیم و به سهم خودم از همه دوست‌داران و عزیزان که با دعاها و توسلات ما را همراهی کردند تشکر کنم.

کد خبر 459329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.