اعمال ۴۹ مورد جریمه ۵۰۰  هزار تومانی در فریدن

فرماندار فریدن گفت: بیش از ۵۰ درصد آمار مبتلایان به بیماری کرونا مربوط به دورهمی خانوادگی است که امیدواریم با آموزش رعایت پروتکل‌های بهداشتی و غربالگری خانواده‌ها در طرح قرارگاه سلامت محله محور این آمار نیز کاهش یابد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید تقی معین الدینی امروز (پنجشنبه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با اجرای طرح کنترل هوشمند تردد و محدودیت‌هایی که برای اصناف و شهروندان اعمال شد، وضعیت شهرستان فریدن از نظر شیوع بیماری کرونا به نارنجی تغییر کرد و از شنبه ۱۵ آذر محدودیت‌ها تنها برای گروه شغلی سه و چهار اعمال می‌شود.

وی با بیان اینکه همچنان ورود خودروهای شخصی به شهرستان فریدن ممنوع است، گفت: بیشترین ضرر محدودیت‌ها به اصناف و بازاریان برمی‌گردد، اما با وجود اینکه در تأمین معیشت خانواده دچار مشکل شدند سلامت جامعه را به ضرر مالی ترجیح دادند.

فرماندار فریدن گفت: بیش از ۵۰ درصد آمار مبتلایان به بیماری کرونا مربوط به دورهمی‌های خانوادگی است که امیدواریم با آموزش خانواده‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و غربالگری خانواده‌ها در طرح قرارگاه سلامت محله محور این آمار نیز کاهش یابد.

معین الدینی افزود: نقش مردم در استمرار محدودیت‌ها تا رسیدن به وضعیت زرد و سفید و مهار شیوع کرونا مهم است.

وی تأکید کرد: رنگ نارنجی به مفهوم برون رفت از موقعیت حاد کرونایی نیست و ممکن است هفته آینده در صورتی که غفلتی صورت گیرد در وضعیت قرمز قرار گیریم.

فرماندار فریدن با بیان اینکه حفظ سلامت مردم خط قرمز ما است، گفت: برای جلوگیری از تجمع مردم در تهیه اقلام معیشتی چند نقطه تعیین شد تا به صورت همزمان توزیع اقلام انجام شود.

معین الدینی عنوان کرد: در دو هفته گذشته در شهرستان فریدن ۳۳۰ مورد تذکر مکتوب به اصناف متخلف و رانندگان داده شد، همچنین ۲۱ مورد پلمب واحدهای تجاری و خدماتی و بازرگانی، ۴۹ مورد جریمه ۵۰۰ هزار تومانی و ۲۳۰ مورد جریمه ۲۰۰ هزار تومانی نیز اعمال شده است.

وی اظهار کرد: آمار بیماران کرونایی که از شهرستان‌های همجوار در بیمارستان شهید رجایی داران بستری می‌شوند به لیست تعداد بیماران کرونایی فریدن اضافه نمی‌شود و در اعلام وضعیت قرمز فریدن اثر گذار نیست.

کد خبر 459307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.