تخریب بخشی از پل آیت‌الله کمالوند خرم‌آباد

به دنبال بارش‌های امروز در استان لرستان، بخشی از پل آیت‌الله کمالوند خرم‌آباد که در جریان سیل سال ۹۸ نیز تخریب و ترمیم شده بود، فروریخت.

محمد شریفی، مقدم، شهردار خرم‌آباد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به تخریب بخشی از پل آیت‌الله کمالوند، با بیان اینکه پروژه پل آیت‌الله کمالوند هنوز تکمیل نشده است، اظهار کرد: دستک‌های این پل باید کامل، خاک‌ریزها به طور کامل انجام و مسیرهای آبریز اجرا شود، لذا پروژه هنوز توسط پیمانکار تکمیل و تحویل موقت به شهرداری نشده است.

وی اضافه کرد: این پروژه به علت کمبود اعتبار و مطالبات انباشته شده پیمانکار تکمیل نشده و باید ضمن پرداخت مطالبات پیمانکار، اعتبار تکمیلی آن جهت رفع کلیه موارد و کارهای باقیمانده تأمین شود، اما به دلیل رفاه حال شهروندان و رفع مشکلات ترافیکی، این معبر به صورت موقت تا تأمین اعتبار باز شده است تا به محض تأمین اعتبار، پل تکمیل خواهد شود.

علیرضا صادقی، معاون فنی و عمرانی شهردار خرم‌آباد، عنوان کرد: به علت مطالبات پیمانکار و تأمین نشدن منابع مالی یکی از دستک‌های کناری پل هنوز اجرا نشده و پل تاکنون تحویل موقت نشده است، اما به علت مشکلات ترافیکی به صورت موقت تردد بر روی پل انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در صورت تأمین منابع مالی و پرداخت مطالبات پیمانکار پروژه تکمیل و خاکریزهای کناری دستک‌ها تکمیل می‌شود، گفت: پل هیچ مشکلی ندارد، اما اطراف و دستک‌های کناری باید تکمیل شود و چون پیمانکار کار را تحویل نداده و اعتبارات نیز ابلاغ نشده است به صورت موقت از پل استفاده می‌شود تا به محض تأمین اعتبار سایر مراحل نیز انجام شود.

سجاد بابایی، رئیس کمیسیون توسعه، عمران و طرح ریزی شهری شورای اسلامی شهر خرم‌آباد نیز با بیان اینکه این اتفاقات در پروهای عمرانی دور از انتظار نیست، گفت: پل به دلیل هدایت نشدن آب‌های سطحی و مقاوم نبودن خاکریز مانند سد عمل کرده و خاکریز بغل پل پایین رفته است.

وی ادامه داد: سازه پل هیچ آسیبی ندیده و تردد بر روی آن برقرار است، صرفاً به علت بارندگی، خاکریز کناره دستک که هنوز تکمیل و متراکم نشده دچار آب شستگی شده است.

کد خبر 459296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.