قتل فجیع پسر نوجوان در کرمانشاه

مفقود شدن کوهنورد اصفهانی در دماوند، کلاهبرداری در فضای مجازی با هویت‌های جعلی در قم، انفجار هولناک در خرم‌آباد، گروگانگیری در میبد استان یزد و قتل فجیع پسر نوجوان در کرمانشاه را در بسته حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رئیس امداد و نجات فدراسیون کوهنوردی خبر از مفقودی یک کوهنورد اصفهانی در دماوند داد.

حمید مساعدیان درباره مفقود شدن یک کوهنورد در دماوند گفت: دوشنبه هفته گذشته یک کوهنورد جوان اهل استان اصفهان با یکی از دوستانش اقدام صعود به قله دماوند می‌کند. این کوهنورد همراه با دوستش به منطقه جنوبی دماوند وارد شده و دوست این کوهنورد اصفهانی وی را تا گوسفندسرا همراهی کرده و پس از آن این کوهنورد به صورت انفرادی اقدام به ادامه مسیر تا رسیدن به بارگاه سوم می‌کند.

وی افزود: پس از دو روز که از برگشت او خبری نشد، تیم‌های امداد و نجات به منطقه رفته و از روز پنج‌شنبه گروه‌های نجات مستقر شدند، تیم‌های امداد و نجات در روز پنج‌شنبه هیچ اثری خاصی از این کوهنورد یافت نمی‌کنند و فقط جای پای وی را در قسمتی از مسیر می‌یابند، اما به دلیل بارش برف زیاد اثر جای پا از یک جایی به بعد قطع می‌شود.

رئیس امداد و نجات فدراسیون کوهنوردی درباره علت مفقودی این کوهنورد اضافه کرد: در برخی از مسیرها حدود یک متر برف وجود دارد، یکی از احتمالات این مفقودی، وقوع بهمن در مسیر است که به ندرت اتفاق می‌افتاد اما گم کردن مسیر و مه زیاد یکی از احتمالات قوی بوده که ممکن است فرد دچار آن شده باشد.

وی خاطرنشان کرد: دو تیم از هلال احمر برای جست‌وجو وارد منطقه شده و ۵ شب گذشته، هم استانی‌های این کوهنورد مفقود شده اصفهانی به نام "فرزاد موسایی" در قالب ۱۴ نفر به منطقه احتمالی اعزام شدند و در حال جست‌وجو هستند.

مساعدیان گفت: درخواست بالگرد هم شد، اما به دلیل آب و هوای منطقه و گذشت شش روز از این حادثه امکان پرواز میسر نیست. منتظر نتایج خواهیم بود تا ببینیم که گروه امداد و نجات، منطقه کافر دره و بارگاه سوم را کاملاً بررسی کرده و نتایج را اعلام کنند.

کلاهبرداری در فضای مجازی با هویت‌های جعلی

دادستان عمومی و انقلاب قم در خصوص کلاهبرداری در فضای مجازی با هویت‌های جعلی هشدار داد و گفت: مردم باید هوشیار باشند و از اعتماد به افراد ناشناس و هویت‌های جعلی در فضای مجازی جدا خودداری کنند.

حسن غریب با اشاره به سو استفاده افراد سودجو از اعتماد و ناآگاهی مردم، افزود: با شکایات و گزارش‌های متعدد مشخص شد یکی از کلاهبرداران که خود را یک خانم مهندس اندونزی تبار معرفی می‌کند، طعمه‌های خود را در فضای مجازی شناسایی و با ارسال پیام از یک شماره موبایل خارج از کشور، مدعی می‌شود که ساکن انگلیس بوده که به دلیل سرطان در بیمارستانی بستری است و روزهای آخر عمر خود را می‌گذراند.

دادستان عمومی و انقلاب قم تصریح کرد: این کلاهبردار با ارسال عکس خود در شرکت مهندسی کشور متبوع، عکس‌های بیمارستان، مراحل درمان و نسخه‌های خود، بیان می‌دارد که مخارج زیادی را برای درمان خود و همسرش هزینه کرده است و در این روزهای پایانی عمر خود، می‌خواهد سرمایه خود را صرف امور خیریه کند و ادامه درمان را متوقف سازد.

وی با اشاره به پیام‌های متعدد این کلاهبردار به طعمه‌های خود در قالب بیان احساسات و عواطف انسانی، افزود: این خیر قلابی در فریب افراد مدعی می‌شود که بسته‌ای پول به مبلغ یک تا دو میلیون دلار را برای آن‌ها با استفاده از دیپلمات‌های سازمان ملل و یا وکلای بین‌المللی به صورت هوایی به ایران و محل سکونت افراد ارسال می‌کند تا این پول را صرف امور خیریه در کشور خودشان کنند و حدود ۳۰ درصد از این پول را نیز برای توسعه کسب و کار خود بردارند.

این مقام قضائی اضافه کرد: این کلاهبردار در ابتدا اطلاعات فرد مورد نظر را اعم از نام، شماره تلفن، آدرس، شغل، ایمیل، عکس و شماره گذرنامه، کارت شناسایی و دیگر موارد را دریافت می‌کند و پس از مدتی تصویر چمدان مجازی و صندوقچه رمزدار حاوی دلارها، بلیت هواپیما و عکس رسید پستی که نام گیرنده بر آن چاپ شده را برای قربانی فریب خورده ارسال می‌کند. کلاهبرداران در آخر مدعی می‌شوند که برای تسویه گمرک و ترخیص بار نیاز به پرداخت پول ایرانی است و برای این پرداخت شماره حساب ایرانی اعلام می‌کنند.

دادستان قم با بیان اینکه افراد متعددی در استان قم مبالغی از ۳۰ میلیون تا ۱۲۰ میلیون تومان را به حساب‌های متعدد این کلاهبرداران برای ترخیص بار جعلی انتقال داده‌اند، تصریح کرد: گرچه شماره حساب‌های مربوط به این پرونده‌ها مسدود شده است، ولی در اغلب این موارد شماره حساب‌ها مربوط به شخص کلاهبردار نیست و مورد سو استفاده این افراد قرار گرفته است و این مبالغ در قالب پولشویی، اغلب با خرید طلا از حساب متهم خارج می‌شود.

انفجار هولناک در یک ساختمان مسکونی

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری خرم‌آباد گفت: انفجار یک ساختمان مسکونی دو طبقه در منطقه ۶۰ متری خرم‌آباد موجب بروز حادثه و مرگ دو نفر شد که برخی از مسئولان علت اولیه این اتفاق را نشت گاز اعلام کردند. برآورد نهایی از حادثه انفجار منزل مسکونی در این شهر نشان می‌دهد که به ۵۱ خانه و خودرو خسارت وارد شده است.

مهرداد فلاح افزود: علاوه بر تخریب کامل یک ساختمان دو طبقه، آسیب جدی هفت باب منزل مسکونی، ۱۲ دستگاه خودرو، شکسته شدن شیشه‌ها و ترک برداشتن دیوارهای ۳۰ باب منزل مسکونی (به صورت جزئی) خسارت این انفجار بوده است.

وی در خصوص مصدومین و فوتی‌های حادثه گفت: دو نفر از ساکنان طبقه همکف ساختمان محل انفجار که در زمان وقوع حادثه، در منزل حضور داشتند جان خود را از دست دادند و از زیر آوار بیرون کشیده شدند. هشت مجروح این انفجار به صورت سرپایی درمان شدند و چهار مصدوم نیز در بیمارستان بستری و تحت مراقبت هستند. علت حادثه توسط کارشناسان این سازمان در دست بررسی است.

گروگانگیری در میبد استان یزد

فرمانده انتظامی استان یزد در گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر وقوع یک مورد آدم‌ربایی در شهرستان میبد بلافاصله بررسی موضوع و شناسایی عباسعلی بهدانی فرد، آدم‌ربایان در دستور کار پلیس قرار گرفت.

عباسعلی بهدانی فرد اظهار کرد: در تحقیقات اولیه مشخص شد، گروگان گیران به دلیل اختلاف حساب یک و نیم میلیارد ریالی در خرید و فروش کاشی، با گروگان قرار ملاقات گذاشته و وی را ربوده و سپس با یک دستگاه خودرو سواری پژو گریخته‌اند.

وی ادامه داد: مأموران پلیس آگاهی شهرستان میبد با تلاش بی‌وقفه و اقدامات فنی و پلیسی، خودروی آدم‌ربایان را ردگیری و موقعیت آن را در شهرستان مهریز شناسایی و در عملیاتی ضربتی خودروی آن‌ها را در کمربندی مهریز متوقف و گروگان گیران را دستگیر و فرد ربوده شده را از چنگال آن‌ها رها کردند.

فرمانده انتظامی استان یزد خاطرنشان کرد: گروگان گیران قصد انتقال گروگان خود به شرق کشور را داشتند که با درایت و تیزهوشی مأموران پلیس در کمتر از ۱۲ ساعت پس از ارتکاب آدم‌ربایی، شناسایی، دستگیر و تحویل مقام قضائی شدند.

قتل فجیع پسر نوجوان در کرمانشاه

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه از قتل پسر نوجوان ۱۷ ساله‌ای در شهر کرمانشاه به دست دوستش خبر داد.

محمدرضا آمویی اظهار کرد: پس از اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع قتل در شهرک تعاون کرمانشاه رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی با توضیح اینکه مقتول با همکاری مادر دوستش به قتل رسید، ادامه داد: پس از حضور پلیس در محل، جسد نوجوان ۱۷ ساله‌ای که با ضربات چاقو به قتل رسیده بود، کشف و در تحقیقات مقدماتی مشخص شد مقتول پس از ورود به منزل دوستش، توسط وی و با همدستی مادرش به قتل رسیده است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به دستگیری قاتل نوجوان و مادرش، تصریح کرد: تحقیقات پلیس برای مشخص شدن انگیزه عاملان جنایت و علت وقوع این حادثه ادامه دارد.

کد خبر 459288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.