تغییر شرایط شهرها به منزله عادی شدن وضعیت نیست

قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا با بیان اینکه تغییرشرایط شهرها به منزله عادی شدن وضعیت نیست، اعلام کرد: ممنوعیت تردد شبانه خودروهای مشمول از ساعت ۲۱ الی ۴ بامداد در همه شهرهای قرمز و نارنجی با جمعیت بالای ۲۰۰ هزار نفر ادامه می‌یابد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا در اطلاعیه شماره ۴ خود، با قدردانی از هم میهنان، اقشار و اصناف مختلف، اصحاب رسانه و عموم دست دست‌اندرکاران اجرای این طرح، کلیات روند اعمال محدودیت‌های مبارزه با کرونا از شنبه هفته آینده را مطرح کرد و از اعلام جزئیات این محدودیت‌ها در اطلاعیه‌ای که پس از این از سوی کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی ارائه می‌شود، خبر داد.

در بخشی از اطلاعیه قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا آمده است: اکنون که به حول و قوه الهی، به پایان دو هفتهِ نخستِ اجرای طرح جامع محدودیت‌های هوشمند، به عنوان یک بخش از برنامه جامع مبارزه با کرونا، نزدیک می‌شویم، با قدردانی از هم میهنان، اقشار و اصناف مختلف، اصحاب رسانه و عموم دست دست‌اندرکاران اجرای این طرح، نکات ذیل به استحضار ملت شریف ایران می‌رسد که بر اساس گزارش‌های تخصصی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در نتیجه الطاف الهی، ساماندهی‌های به‌عمل آمده و ارتقای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، ازجمله استفاده فراگیر مردم ایران از ماسک و رعایت فاصله گذاریِ مؤثر اجتماعی، سرعت گسترش همه‌گیری کرونا در کشور کاهش یافته، تعدادِ مبتلایان پذیرش شده در بیمارستان‌ها کمتر و درمجموع، شرایط تعدادی از شهرها از وضعیت قرمز به نارنجی و برخی دیگر از وضعیت نارنجی به زرد تغییر کرده است.

در این اطلاعیه تصریح شد: اما برآوردهای علمی و تخصصی، بر این واقعیت تاکید دارد که شرایط کنونی، کاملاً شکننده بوده و با کمترین سستی و سهل انگاری در اجرای دستورالعمل‌ها، مجدداً به حالت نامطلوب قبلی بازخواهد گشت و در آن صورت، اعلام مجدد وضعیت قرمز در این شهرها و اجرای کامل محدودیت‌ها و تحمل دشواری‌های ناشی از آن برای عموم مردم اجتناب ناپذیر خواهد بود.

قرارگاه عملیاتی در این اطلاعیه ادامه داد: تغییر شرایط شهرهای مختلف، به منزله عادی شدن وضعیت نبوده و از روز شنبه هفته آینده، محدودیت‌ها در همه شهرهای کشور متناسب با وضعیت قرمز، نارنجی یا زرد هر شهر که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شده است، مجدانه اعمال خواهد شد. از ابتدای هفته آینده، کماکان ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی، به شهرهای قرمز و نارنجی و همچنین ورود خودروهای شخصیِ پلاک بومیِ شهرهای قرمز و نارنجی به سایر شهرها ممنوع است و سایر محدودیت‌های پیش بینی شده در خصوص ترددها، منطبق بر طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها اعمال خواهد شد.

در این اطلاعیه آمده است: تردد شبانه خودروهای مشمول، از ساعت ۲۱ الی ۴ بامداد، در همه شهرهای قرمز و نارنجی با جمعیت بالای ۲۰۰ هزار نفر، همانند دو هفته قبل ممنوع است و در مورد متخلفین بر اساس تشخیص دوربین‌های پلیس، جریمه صادر و اعمال قانون می‌شود. همچنین، محدودیت‌های پیش بینی شده برای فعالیت اصناف و مشاغل و سایرفعالیت‌ها، متناسب با وضعیت جدید اعلامی شهرها (قرمز، نارنجی و یا زرد) اکیداً اعمال می‌شود.

قرارگاه عملیاتی اعلام کرد: جزئیات بیشتر محدودیت‌های فوق‌الذکر در ترددها و فعالیت مشاغل، همراه با آخرین تغییرات اعمال شده در دسته بندی اصناف و مشاغل و جدول وضعیت هریک از شهرها، در اطلاعیه روز جاری کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی اعلام می‌شود.

کد خبر 459283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.