مدارس در مناطق نارنجی با حداقل کادر اجرایی فعال بر فرایند آموزش‌ها نظارت می‌کنند

وزیر آموزش و پرورش، گفت: در مناطق نارنجی مدارس با حضور حداقل کادر اجرایی فعال در مدرسه و بر فرایند آموزش‌های غیرحضوری نظارت می‌کنند.

به گزارش ایمنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش، محسن حاجی میرزایی در حاشیه نشست مشترک با دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر، اظهار کرد: آینده جامعه در مدارس امروز ساخته می‌شود و دانش آموزان امروز مدیران بخش‌های مختلف فردای جامعه هستند و عرصه فرهنگی و اقتصادی جامعه را می‌سازند، بنابراین هرچقدر دانش آموزان سالم‌تر و توانمندتری داشته باشیم، می‌توانیم جامعه سالم‌تری داشته باشیم.

وی پدیده اعتیاد را یکی از خطرات تهدید کننده دانش آموزان برشمرد و افزود: هر چند آمار اعتیاد در مدارس نسبتاً پایین است اما خطر بسیار بزرگی است. بنابراین طرح یاریگران زندگی با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر در آموزش و پرورش با هدف افزایش آگاهی و توانمندی والدین، طراحی و در حال اجرا است و در حال حاضر به دلیل ملاحظات بهداشتی در شرایط کرونایی این طرح در بستر شبکه شاد ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: بخش مهم طرح یاریگران زندگی دانش آموزان هستند که در آن گروه هم‌سالان از یکدیگر مراقبت می‌کنند و آگاهی‌هایی را دریافت می‌کنند تا بتوانند به دوستانشان کمک کنند.

حاجی میرزایی گروه هم‌سالان را در مصونیت دانش آموزان در برابر آسیب‌ها، مهم و کمک کننده به تحقق اهداف دانست و اضافه کرد: محتوایی در این زمینه تولید شده و در کانال‌های شبکه شاد بارگذاری شده است و در اختیار دانش آموزان تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرد.

وی در خصوص نحوه فعالیت مدارس مناطقی که از شرایط قرمز کرونایی خارج می‌شوند، گفت: ستاد ملی مبارزه با کرونا در این زمینه تعیین تکلیف کرده است، بنابراین در مناطق نارنجی فعالیت آموزشی به صورت "غیرحضوری" خواهد بود اما مدارس با حضور مدیر و حداقل کادر اجرایی فعال در مدرسه و بر فرآیند آموزش‌های غیرحضوری نظارت خواهند کرد.

کد خبر 459245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.