قوانین پیشگیری از جرم باید تکلیف‌آور شود

رئیس پلیس پیشگیری ناجا همراهی آحاد جامعه را برای پیشگیری از جرم ضروری و اجتناب ناپذیر خواند و گفت: قوانین و مقررات لازم در این خصوص باید تقویت و تکلیف آور شود و مشارکت و مسئولیت پذیری در این حوزه باید به عنوان وظیفه همگانی و اجتماعی تلقی گردد.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار مهدی معصوم بیگی در حاشیه شور عمومی پلیس پیشگیری ناجا با تسلیت ترور ناجوانمردانه دانشمند هسته‌ای و دفاعی کشورمان "شهید محسن فخری زاده" اظهار کرد: ترور این دانشمند هسته‌ای قلب همه ما را آزرده کرد؛ درست است که این انسان بزرگ به آرزوی خود که شهادت بود رسید، اما جامعه اسلامی از حضور این اندیشمند که در امنیت راهبردی کشور مؤثر بود محروم شد.

وی با بیان اینکه کارهای تحولی و ماندگار نیازمند مجاهدت در همه ابعاد است، افزود: همواره کسانی که دارای انگیزه‌های قوی بوده موجب تحرک و کارهای مبنایی شده‌اند و خلاقیت، نوآوری و تحول ریشه در باور، انگیزه و تلاش بی وقفه دارد.

سردار معصوم بیگی در ادامه با بیان اینکه انگیزه‌های خدایی و معنوی قوی‌تر و مؤثرتر از انگیزه‌های مادی هستند، بیان کرد: انتظار می‌رود مدیران و رؤسای رده‌های تابعه نسبت به تقویت این بخش، در کارکنان زیر مجموعه خود بیش از پیش همت و اهتمام داشته باشند.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا ادامه داد: در حوزه پلیس، به مسئله‌ای که باید اهتمام بیشتری داشته باشیم، بخش"پیشگیری از جرم " است که در ایده‌های نوین پلیسی بسیار حائز اهمیت می‌باشد. این موضوع حتی در دسته بندی‌های جدید نیز مورد توجه قرار گرفته و از دیدگاه نوین پلیسی، مداخله قبل از وقوع جرم، از مؤثرترین و بهترین روش‌های افزایش احساس امنیت و امنیت عینی است.

این مقام ارشد انتظامی بیان کرد: بر حوزه‌های پیشگیری از جرم و مسئول سازی تمرکز خواهیم کرد و به میزانی که مشارکت سایر دستگاه‌ها و مردم در تولید امنیت و ایفای نقش اجتماعی افزایش یابد، شاهد امنیت و آرامش بیشتری در جامعه خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: همراهی آحاد جامعه برای پیشگیری از جرم ضروری و اجتناب ناپذیر است و قوانین و مقررات لازم در این خصوص باید تقویت و تکلیف آور شود و مشارکت و مسئولیت پذیری در این حوزه بایستی به عنوان وظیفه همگانی و اجتماعی تلقی گردد.

سردار معصوم بیگی در خاتمه با بیان اینکه سازمان‌ها باید در مسیر تکاملی خود تحول آفرین باشند، گفت: سازمان‌ها به مثابه موجود زنده هستند و تحول و پویایی در آنها برای رشد، تعالی و کارآمدی امری ضروری و قطعی است.

کد خبر 459241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.