شیائومی سال آینده ۳۰۰ میلیون دستگاه گوشی هوشمند تولید می‌کند

شرکت شیائومی با سرعت در حال پیمودن قله‌های موفقیت است و گزارش‌های منتشرشده، حکایت از جاه‌طلبی این شرکت چینی برای ثبت رکوردهای جدید تولید گوشی هوشمند دارد.

به گزارش ایمنا، شیائومی به دلیل پاندمی کرونا ویروس، تحریم‌های ایالات متحده علیه هواوی و تمرکز روی بازارهای جدید، موفق شد سال ۲۰۲۰ را تاکنون به‌خوبی سپری کند. این شرکت در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۰ موفق شد اپل را پشت سر بگذارد و اکنون به رقیبی جدی برای هواوی تبدیل شده است.

اپل جایگاه سوم بزرگ‌ترین تولیدکننده گوشی هوشمند در جهان را به خود اختصاص داده بود. Nikkei Asian Review گزارش داده است که شیائومی اهداف فوق‌العاده بلندپروازانه‌ای برای سال ۲۰۲۱ در نظر گرفته است.

رسانه‌ها گزارش‌هایی در مورد تلاش این شرکت برای ثبت سفارش قطعات مورد نیاز ۲۴۰ میلیون گوشی هوشمند منتشر کرده‌اند. کارشناسان معتقد هستند که این تعداد از میزان تحویل سالیانه شیائومی عبور کرده و تقریباً معادل رکورد ۲۴۰٫۶ میلیون گوشی موبایل هواوی در سال ۲۰۱۹ است.

اخباری هم مبنی بر هدف شیائومی برای تولید ۳۰۰ میلیون گوشی موبایل در سال ۲۰۲۱ و اعلام آن به بعضی تأمین‌کنندگان قطعات به گوش می‌رسد. بر اساس گزارش Counterpoint، سامسونگ در سال ۲۰۱۹ موفق شد رکورد تولید و فروش ۲۹۸ میلیون گوشی هوشمند را ثبت کند.

یک منبع به Nikkei Asian Review اعلام کرده است که احتمالاً هدف تولید ۳۰۰ میلیون گوشی موبایل تحقق پیدا نخواهد کرد و علت اصلی آن ناتوانی کوالکام و مدیاتک در تولید این حجم عظیم تراشه است.

شیائومی هدف بسیار تهاجمی‌تری برای تأمین‌کنندگان در نظر گرفته و امیدوار است بتواند قبل از اقدامات لازم از سوی سایر رقیبان، به اهداف خود دست پیدا کند. شیائومی تصمیم دارد با این کار قطعات بیشتری رزرو کند تا در صورت بروز اختلال در زنجیره تأمین با مشکل مواجه نشود.

به تازگی ادعاهایی هم در مورد عرضه تراشه‌های اگزینوس سامسونگ و استفاده شیائومی، اوپو و ویوو از آن‌ها در سال ۲۰۲۱ به گوش رسیده است. هنوز مشخص نیست کمک احتمالی سامسونگ برای جبران کمبود کوالکام و مدیاتک تا چه اندازه می‌تواند کافی باشد.

گام برداشتن برای هدف تولید ۲۴۰ میلیون گوشی هوشمند، می‌تواند فاصله شیائومی و اپل را زیادتر کند، اما اگر در سال آینده هواوی تحت تحریم‌های ایالات متحده باشد، امکان دارد جایگاه خود را به شیائومی تقدیم کند؛ البته فروش آنر توسط هواوی می‌تواند شرایط را پیچیده‌تر کند.

منبع: زومیت

کد خبر 459225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.