جلوگیری از مسافرت ۱۸۰۰ مسافر مبتلا به کرونا با حمل‌ونقل عمومی

وزیر راه و شهرسازی از اجرای نظام مدیریت الکترونیک به طور ۱۰۰ درصد از هفته آینده در این وزارتخانه خبر داد و گفت: هدف از این اقدام، کاهش مراجعات حضوری جهت حفظ سلامت مردم است.

به گزارش ایمنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: در ستاد ملی مبارزه با کرونا، وزارت راه و شهرسازی از روز نخست با عزمی جدی به عنوان مسئول پروژه حمل‌ونقل؛ تدوین و ابلاغ و اجرای پروتکل‌های بهداشتی را در دستور کار خودش قرار داد.

وی افزود: با توجه به تکالیفی که ستاد ملی مبارزه با کرونا به این وزارتخانه ابلاغ کرده بود تا تمامی شریان‌های اصلی، مبادی ورودی کشور و کریدورهای ترانزیتی فعال بمانند؛ این امر از سوی جامعه حمل و نقل اعم از هوایی، دریایی، جاده‌ای و ریلی به نحو شایسته‌ای انجام شد.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: البته در بخش مسافری، به دلیل کاهش تقاضای سفر، این بخش دچار کمبودهایی شد و در نتیجه شرکت‌های فعال در این حوزه دچار زیان‌هایی شدند.

اسلامی با یادآوری از بسته حمایتی ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی که ستاد ملی کرونا به صنعت حمل و نقل کشور اختصاص داده بود، خاطرنشان کرد: اکنون ۶۰ درصد این مبلغ را شرکت‌ها دریافت کردند و پرداخت بقیه نیز در جریان است.

وی گفت: به رانندگان حمل‌ونقل مسافری بین شهری نیز تسهیلات ۶ میلیون تومانی برای هر نفر اختصاص داده شده است تا کاستی‌ها و ضررهایی که در نتیجه کرونا به آنها وارد شد، جبران شود.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: بحث دیگر مربوط به قطع حضور اجباری مراجعان به ادارات بود که با اهتمام ویژه رئیس جمهوری مطرح شد و اکنون در وزارت راه و شهرسازی در حال اجرا است. در حال حاضر در این وزارتخانه حدود ۸۲ درصد از فعالیت‌ها الکترونیکی شده‌اند.

اسلامی تصریح کرد: به امید خدا تا هفته آینده نظام مدیریت الکترونیک در این وزارتخانه تکمیل شده و به ۱۰۰ درصد خواهد رسید و دیگر نیازی به مراجعه حضوری مردم وجود نخواهد داشت.

وی گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا، سامانه‌ای از افرادی که تست PCR آن‌ها مثبت است در وزارت راه و شهرسازی ایجاد شده و همه حوزه‌های جاده‌ای، ریلی، دریایی و هوایی تمامی تلاش‌شان را در این زمینه به نحو شایسته آغاز کرده‌اند.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: در جهت سلامت مردم و کنترل زنجیره انتقال ویروس، در این مدت کوتاه از مسافرت حدود ۱۸۰۰ نفر که تست کرونا آن‌ها مثبت بوده است، جلوگیری کردیم.

اسلامی افزود: تمهیداتی به منظور جلوگیری از سوار شدن افراد با تست کرونا مثبت به اتوبوس‌ها در بین راه‌ها نیز در نظر گرفته شده است.

کد خبر 459213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.