مدیریت اقتصاد در شهرداری اصفهان محقق شده است

معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان گفت: واحد خزانه‌داری تاثیر بسزایی در سامان دادن به وضعیت مالی شهرداری و حمایت از اجرای پروژه‌ها در شهر داشته است.

مرتضی طهرانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: طبق دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت کشور در سال‌های گذشته، ایجاد واحد خزانه‌داری در شهرداری به عنوان یکی از تکالیف مدیریت اقتصاد شهری انجام شد.

وی تصریح کرد: بر اساس قانون تمامی دریافت‌های شهرداری باید به حساب خزانه داری شهرداری واریز شده و سپس به حساب‌های هزینه واریز و هزینه شود.

معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان با اشاره به فواید ایجاد واحد خزانه داری در شهرداری، تصریح کرد: ایجاد این واحد آثار بسیار خوبی داشت، زیرا در گذشته هر منطقه و سازمان در شهرداری درآمدها و هزینه‌های خود را داشت، بنابراین درآمدها به صورت جزیره‌ای دریافت و هزینه می‌شد؛ به عنوان مثال در گذشته اگر یکی از مناطق شهرداری درآمد بیشتری در اختیار داشت، اما زمان هزینه کرد اعتبارات چند ماه طول می‌کشید این پول در منطقه معطل می‌ماند، حال با ایجاد واحد خزانه‌داری پول‌های خرد در خزانه تجمیع می‌شود و برای تأمین منابع مالی اجرای پروژه‌ها در سایر مناطق تزریق می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اطلاعات و آمار مربوط به تمام منابع نقدی شهرداری که البته بخش غیرنقدی آن نیز اخیراً آغاز شده است، در اختیار واحد خزانه‌داری قرار می‌گیرد و منابع مربوطه نیز به حساب‌های بانکی خزانه واریز می‌شود و بر اساس اولویت بندی کمیته تخصیص ارائه می‌شود.

معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان با بیان اینکه از تیرماه سال ۹۸ صندوق ذخیره در شهرداری ایجاد شده است، گفت: با تشکیل صندوق ذخیره، شهرداری‌های مناطق و سازمان‌ها شش درصد از درآمدهای خود را در آن ذخیره می‌کنند تا از این منابع به شهرداری یا سازمانی که نیاز به هزینه‌کرد برای اجرای پروژه دارند، وام کوتاه مدت و قرض‌الحسنه پرداخت کنیم.

وی ادامه داد: با درایت شهرداران مناطق در دوره‌های مختلف، دچار آسیب جدی به جهت بخشی نگری نشدیم و همیشه تعادل خوبی با همت مدیران شهری برقرار بوده است، اما تضمین کننده این موضوع وجود یک مدیریت متمرکز روی منابع بود که این کار با وجود واحد خزانه‌داری و کمیته تخصیص بدون مشکل انجام شده است.

کد خبر 459209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.