اجرای طرح بازآموزی تفکیک زباله از مبدا در شهر خشکبیجار

شهردار خشکبیجار گفت: طرح بازآموزی چهره به چهره تفکیک زباله از مبدا برای دومین بار در این شهر در حال اجرا است.

صدرالله فرخی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بازآموزی چهره به چهره تفکیک زباله از مبدا با هدف حفظ محیط زیست و نجات زمین از زباله خشک، برای دومین بار در شهر خشکبیجار در حال اجراست.

وی افزود: در این طرح آموزشگرها به منازل شهروندان مراجعه می‌کنند و آموزش‌هایی در خصوص تفکیک زباله و معرفی انواع پسماند خشک و تر و همچنین برنامه زمانبندی جمع‌آوری پسماند را همراه با بروشورهای آموزشی ارائه می‌کنند.

شهردار خشکبیجار یادآور شد: شهرداری این شهر طرح تفکیک زباله از مبدا را در سال ۱۳۹۷ با همکاری یک شرکت بخش خصوصی آغاز کرد و آن شرکت در آن مقطع حدود سه هزار خانوار را تحت آموزش قرار داد، اما در جمع‌آوری پسماند خشک موفق نبود.

فرخی ادامه داد: شهرداری دوباره حدود ۱۰ روز پیش تفکیک زباله از مبدا را با همکاری یک شرکت دیگر بخش خصوصی آغاز کرد، مدیریت شهری تصمیم دارد در این طرح آموزش را از سه هزار به چهار و ۵۰۰ خانوار افزایش دهد.

وی افزود: کار تفکیک زباله از مبدا در شهر خشکبیجار هر هفته توسط سه نیروی آموزشگر، دو نیروی خدماتی و یک دستگاه خودروی وانت بار از منازل شهروندان انجام می‌شود.

شهردار خشکبیجار عنوان کرد: در فصول سرد سال روزانه ۴.۵ تا پنج تن و فصل بهار و تابستان پنج تن تا هفت تن زباله در این شهر تولید می‌شود که ۳۰ درصد زباله خشک در مقابل منازل تفکیک و پسماند تر نیز برای تبدیل به کود به کارخانه کمپوست لاکان رشت منتقل می‌شود.

فرخی تصریح کرد: گاهی بعضی از افراد سودجو ماسک و دستکش استفاده شده مردم را از معابر و داخل زباله‌ها جمع‌آوری کرده و بعد از شست و شو و اتو کردن در بازار به فروش می‌رسانند، از شهروندان خواهشمندیم برای جلوگیری از سوء استفاده این افراد و حفظ سلامت خود و دیگران ماسک و دستکش خود را پس از مصرف، غیرقابل استفاده کنند و در کیسه‌ای جداگانه قرار دهند.

وی تاکید کرد: این روزها نیروهای خدمات شهری برای مقابله با شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامت شهروندان با تمام توان در خط مقدم در حال خدمت‌رسانی هستند؛ از شهروندان انتظار داریم به منظور حفظ سلامت پاکبانان و کم کردن زحمات آنان، زباله‌های خود را در کیسه‌های سربسته، ساعت ۹ شب در مخازن مخصوص قرار دهند و از رهاسازی ماسک و دستکش در معابر و اماکن عمومی خودداری کنند.

به گزارش ایمنا، شهر خشکبیجار در حاشیه دریای خزر واقع شده است.

کد خبر 459204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.