اگر مشاغل مجوز فعالیت بگیرند، اماکن ورزشی با رعایت پروتکل بهداشتی فعالیت خواهند کرد

مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: برای جبران خسارت هایی که به ورزش استان وارد شده است، برنامه‌ریزی کرده ایم که به محض نهایی شدن، رسانه ای خواهیم کرد.

محمد طباطبایی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در خصوص امکان بازگشایی اماکن ورزشی از هفته آینده و اجازه فعالیت آنها، اظهار کرد: امروز قرار است ستاد مبارزه با کرونا در استان اصفهان تشکیل جلسه دهد و در این خصوص تصمیم گیری می‌شود. با صحبتی که با مسئولین بهداشت و درمان داشتم وضعیت تا حدودی همچنان قرمز است، اما  اگر فعالیت سایر مشاغل آغاز شد، اماکن ورزشی نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تعریف شده کار خود را شروع می‌کنند.

ورزش قهرمانی و همگانی تحت‌الشعاع قرار گرفته است

وی در ارتباط با خسارت‌هایی که اماکن ورزشی دیده‌اند، افزود: علاوه بر خسارت مادی، خسارت معنوی نیز داشته‌ایم. ورزش قهرمانی و همگانی ما تحت‌الشعاع قرار گرفت و مسائل اقتصادی نیز مدنظر بوده است و خسارت زیادی در این مدت به ورزش وارد کرده است. باشگاه‌ها جدا از اینکه به حوزه سلامت و قهرمانی کمک می‌کنند، باعث افزایش توسعه سرانه ورزشی می‌شوند و به عنوان بخش خصوصی در کنار دولت بوده‌اند.

طباطبایی همچنین ادامه داد: باشگاه‌ها مراکزی بودند که چندین مربی و منشی در آن فعالیت می‌کردند که در گروه‌بندی این مورد را لحاظ نکرده‌اند و همه این افراد علاوه بر ضرر و زیان معیشت خود را از اینجا تأمین می‌کردند. مربی‌های شنا و ناجیان غریق ما تنها این شغل را داشتند و در حال حاضر تعطیل هستند.

به دنبال راه حلی برای جبران خسارت باشگاه‌ها هستیم

مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان در رابطه با راهکارهای پیش بینی شده برای جبران این خسارات، تصریح کرد: تنها اداره کل در سطح کشور هستیم که این موضوع را پیگیری کرده‌ایم و تقریباً به سرانجام رسیده است اما هنوز نهایی نشده است و به محض قطعی شدن، این موضوع را رسانه‌ای خواهیم کرد.

کد خبر 459187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.