اگر نامه‌ای از ریاست جمهوری دریافت کنیم؛ مدنظر قرار می‌دهیم

سخنگوی شورای نگهبان گفت: تاکنون نامه‌ای از ریاست جمهوری درباره مصوبه مجلس دریافت نکردیم. طبیعتاً اگر نامه‌ای بیاید و ملاحظاتی وجود داشته باشد بر اساس اختیارات قانونی آن را مدنظر قرار خواهیم داد.

به گزارش ایمنا، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان، اظهار کرد: با توجه به مصوبه روز گذشته مجلس در خصوص طرح اقدام راهبردی لغو تحریم‌ها و اظهارات امروز معاون اول رئیس جمهور در این باره، تاکنون نامه‌ای دریافت نکردیم و طبیعتاً اگر نامه‌ای بیاید و ملاحظاتی وجود داشته باشد بر اساس اختیارات قانونی آن را مدنظر قرار خواهیم داد.

وی درباره نظر شورای نگهبان در خصوص تصویب طرح اقدام راهبردی لغو تحریم‌ها در مجلس، افزود: این مصوبه در ماده ۶ از جهت روشن نبودن نسبت آن با مصوبه شورای عالی امنیت ملی ابهام دارد.

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه این مصوبه جهت اصلاح به مجلس بازگردانده شد که پس از رفع ابهام مجدداً در دستور کار شورای نگهبان قرار گیرد، گفت: هر وقت این مصوبه اصلاح شود، ما آمادگی داریم اعلام نظر کنیم.

نمایندگان در جلسه روز گذشته خود طرح ۹ ماده‌ای اقدام راهبردی مجلس برای مقابله با تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران را تصویب کردند.

صبح امروز هم نمایندگان برای رفع ایراد شورای نگهبان ماده ۶ این طرح را اصلاح کردند.

بر اساس این ماده «دولت جمهوری اسلامی ایران موظف است در صورت عدم اجرای کامل تعهدات کشورهای متعاهد توافق هسته‌ای در قبال ایران و عادی نشدن روابط کامل بانکی و عدم رفع کامل موانع صادرات و فروش کامل نفت و فرآورده‌های نفتی ایران و برگشت کامل و سریع ارز منابع حاصل از فروش، ۲ ماه پس از لازم الاجرا شدن این قانون در مجلس شورای اسلامی اجرای داوطلبانه سند (پروتکل) الحاقی را متوقف کند.»

بنابه گزارش ایرنا، در جلسه روز گذشته الیاس نادران نماینده مردم تهران پیشنهاد کرده بود مهلت دو ماهه به یک ماه کاهش یابد.

کد خبر 459122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.