مهاجران در خط مقدم مبارزه با کرونا در چک

مقامات ارشد برنو، کلانشهری در جمهوری چک، از مهاجران خواستند در صورت تمایل به طور داوطلبانه برای کمک به کادر درمان، آموزش ببینند و از این طریق، خود را در مهار بیماری کووید -۱۹ سهیم کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در پی افزایش چشمگیر تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در برنو، مقامات محلی تصمیم گرفتند کادر درمانی خود را تا جایی که ممکن است، گسترش دهند. در این راستا، از مهاجران دعوت شد در صورت تمایل برای کمک به کادر درمان، تحت آموزش قرار گیرند که تا کنون به لطف صلیب سرخ و مرکز مهاجران شهر، بیگانگان بسیاری برای مبارزه با کووید -۱۹ آمادگی کامل پیدا کرده‌اند. در واقع، در روزهای پایانی ماه نوامبر، صلیب سرخ یک دوره آموزشی برگزار و از متخصصان دعوت کرد داوطلبان خارجی را برای خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا آموزش دهند.

پیش از این نیز، دوره‌های آموزشی متعددی برای افراد بیگانه در سراسر کشور برگزار شده و البته موفقیت زیادی در پی نداشت. اما مقامات رسمی برنو تصمیم گرفتند دوره‌های آموزشی خود را به زبان انگلیسی برگزار کنند. در نتیجه، مهاجرانی که با زبان انگلیسی آشنایی نسبی یا کامل داشتند، توانستند از دوره‌های آموزشی بیشترین بهره را بگیرند و خود را برای خدمت در مراکز درمانی آماده کنند.

دوره‌های برگزار شده، مهاجران را برای فعالیت‌های مختلف نظیر فرآیندهای بهداشتی، آماده‌سازی تخت بیماران، شیوه‌های ارتباط با بیماران، غذا و دارو دادن به آنان و استفاده از تجهیزات حفاظتی برای افراد مبتلا به بیماری کووید -۱۹ تحت آموزش قرار داد. تمام این اقدامات در جهت کمک به کادر درمان صورت گرفته چرا که با افزایش تعداد بیماران کرونایی، مراکز درمانی با کمبود نیرو مواجه شده‌اند.

بدیهی است که جمهوری چک در دو هفته گذشته موج دوم انتشار ویروس کرونا را تجربه کرده، که متفاوت با موج اول، بیماری در سراسر کشور با سرعتی باورنکردنی در حال گسترش است.

کد خبر 459103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.