۷۸۶۳ نفر از سیل زدگان در  هشت استان امدادرسانی شدند

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی به ۷۸۶۳ نفر از سیل زدگان در استان های خوزستان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، قزوین، ایلام، گلستان و لرستان خبر داد.

به گزارش ایمنا، مهدی ولی‌پور با تشریح آخرین گزارش عملیات امداد و نجات در سیل و آبگرفتگی از روز هشتم تا ساعت ۱۸ یازدهم آذر ۹۹، اظهار کرد: بر اساس اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر تشدید فعالیت سامانه بارشی در نواحی شمال، بخش‌هایی از غرب به ویژه شمال و شرق خوزستان، جنوب لرستان و غرب چهارمحال و بختیاری آماده باش به استان‌ها اعلام شد.

وی با بیان اقدامات انجام شده برای مواجهه با شرایط جوی پیش بینی شده در کشور، افزود: بر این اساس اقداماتی چون اعلام وضعیت نارنجی (آماده باش) در استان‌های در معرض مخاطره بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، تماس تلفنی معاون عملیات سازمان با مدیران عامل و اعلام شرایط و بررسی میزان آمادگی، اعلام آماده باش به مراکز امداد و نجات هوایی در سطح کشور، تبادل اطلاعات با مرکز پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور، تهیه نقشه مربوط به تغییرات شرایط جوی در کشور و مناطق در معرض آسیب، حضور رئیس سازمان امداد و نجات و معاون عملیات برای نظارت بر نحوه امدادرسانی در استان خوزستان، برگزاری جلسات ویدئو کنفرانس با استان‌های فعال در عملیات سیل و آبگرفتگی و استان‌های معین انجام شد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه هشت استان خوزستان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، قزوین، ایلام، گلستان و لرستان متأثر از سیل و آبگرفتگی بوده است، تصریح کرد :۶۹۲ امدادگر و نجاتگر در قالب ۱۳۲ تیم عملیاتی در ۱۲۹ شهر، روستا و منطقه عشایرنشین به هموطنان امدادرسانی کردند.

به گفته ولی پور، با تلاش نیروهای امدادی هلال احمر ۷ هزار و ۸۶۳ نفر امدادرسانی شدند که از این تعداد به ۶۲۸ نفر به صورت اضطراری اسکان داده شد. به علاوه هفت نفر به مناطق امن منتقل شده و سه نفر به منظور ادامه روند درمان به بیمارستان انتقال داده شدند.

وی درباره توزیع اقلام امدادی و غذایی میان متاثران از سیل و آبگرفتگی، گفت: ۱۰۷ دستگاه چادر، ۲ هزار و ۷۵۸ تخته پتو، هزار و ۳۵۴ تخته موکت، ۲ هزار و ۱۰۶ کیلوگرم برنج، ۶ هزار و ۲۲۷ کیلوگرم نایلون پوششی، ۵۰۱ بسته غذایی ۷۲ ساعته، ۶ هزار و ۸۳۲ قوطی انواع کنسرو، ۲۲۹ شعله والوور، ۴۹۵ بسته مواد شوینده، ۹۸۳ کیلوگرم قند و شکر، ۲۹۶ بطری روغن و ۵ هزار و ۷۳۴ بطری آب معدنی توزیع شد و امدادرسانی در استان‌های امدادرسانی در خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد ادامه دارد.

امدادرسانی به سیل زدگان خوزستانی

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درباره اقدامات انجام شده در سیل و آبگرفتگی معابر و منازل مسکونی و روستایی استان خوزستان، گفت: ۱۸ شهرستان بندر ماهشهر، بهبهان، گتوند، شوشتر، هفتکل، باغملک، آغاجاری، رامهرمز، رامشیر، شادگان، امیدیه، اهواز، ایذه، لالی و کارون متأثر از سیل و آبگرفتگی بوده است.

وی با اشاره به برپایی اردوگاه‌هایی برای اسکان اضطراری هموطنان سیل زده در خوزستان، اظهار کرد: آماده سازی چهار مدرسه برای اسکان اضطراری که از این تعداد یک مدرسه در ماهشهر، یک مدرسه در شهید چمران، ۲ مدرسه در بندر امام (ره) بوده است، به علاوه ۴ تیم واکنش سریع به شهرستان‌های ماهشهر و اهواز اعزام شدند.

به گفته ولی پور، رهاسازی ۴۰۶ دستگاه خودرو از مسیر سیلاب انجام و برای توزیع ۸۹۹ شل آب معدنی از شرکت لوله سازی اهواز در بندر ماهشهر، هماهنگی‌های لازم انجام شد.

وی درباره به کارگیری هشت فروند قایق و ۸۱ دستگاه آمبولانس، خودروی پشتیبانی و کامیون برای امدادرسانی به مردم خوزستان، بیان کرد: با تلاش ۸۶ تیم عملیاتی هلال احمر در خوزستان به پنج هزار و ۵۳۳ نفر امدادرسانی و ۸۶۲ نفر در شهرستان‌های متأثر از بارندگی به صورت اضطراری اسکان داده شد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در خصوص توزیع اقلام زیستی و غذایی در خوزستان به ایرنا، گفت :۷۳ دستگاه چادر، هزار و ۹۴۸ دستگاه پتو، ۸۴۰ تخته موکت، هزار و ۴۵۰ کیلوگرم برنج، سه هزار و ۵۲۷ کیلوگرم نایلون پوششی، ۳۵۶ بسته غذایی، ۶۴۶ کیلوگرم حبوبات، پنج هزار و ۳۰۹ قوطی کنسرو، ۱۱۷ بسته چای، ۳۴۷ بسته مواد شوینده، ۷۲۵ کیلوگرم قند و شکر، ۲۹۶ بطری روغن، ۱۰۳ ست بهداشتی و ۲۲۵ شعله والوور میان متاثران توزیع شد و امدادرسانی در اهواز، شادگان و بندر ماهشهر همچنان ادامه دارد.

کد خبر 459080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.