ابتکارهای "اوپلاسا" برای سالمندان

مسئولان شهرداری اوپلاسا در صدد دوستدار سالمندتر کردن این چهارمین شهر بزرگ سوئد هستند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در راستای رسیدن به این هدف، وبسایت شهرداری اوپلاسا مجموعه‌ای از اقدام‌های این نهاد را اعلام عمومی کرده که قرار است در صورت اجرا، به دوستدار سالمند شدن این شهر کمک شایانی بکند.

علت تمرکز مدیران شهری بر وضعیت قشر سالمند شهر، شیوع ویروس کرونا و آسیب پذیری این دسته از افراد عنوان شده است.

یکی از تصمیمات شورای مدیریت اوپلاسا ارائه بلیط‌های اتوبوس بسیار ارزان برای سالمندان بالای ۷۰ سال بود؛ هزینه بلیط در حال حاضر برای افراد عادی ۴۶۰ کرون سوئدی است که برای سالمندان تنها ۱۵۰ کرون خواهد بود.

مسئولان شهری بر این باور هستند که کاهش هزینه‌های حمل و نقل برای سالمندان قطعاً تأثیر بسیار چشمگیری بر حضور آنها در اجتماع خواهد گذاشت و به این ترتیب باعث ارتقای سلامت این قشر سالخورده می‌شود.

این بلیط‌های تخفیف که از اول ژانویه سال ۲۰۲۱ در اختیار سالمندان قرار می‌گیرد از ساعت ۹ الی ۲ بعد از ظهر و ساعت ۴ بعد از ظهر تا ۷ عصر فعال خواهد بود.

افزایش تعداد صندلی‌ها در ایستگاه‌های اتوبوس و پارک‌ها نیز از دیگر اقدام‌هایی است که شهرداری برای تشویق سالمندان به آمدن خارج از منزل و حضور آنها در فضاهای سبز شهری انجام داده است.

علاوه بر این، چندین خط تلفن شهرداری به منظور ارائه مشاوره‌های روانی و اجتماعی در نظر گرفته شده است تا سالمندان به ویژه در دوران قرنطینه بتوانند با مشاوران ارتباط مؤثری داشته باشند.

کد خبر 459079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.