زیباترین درخت کریسمس اروپا بر پا شد

ویلنیوس، پایتخت لیتوانی، میزبان زیباترین درخت کریسمس اروپا است که مانند مجسمه‌ای سورئال و با فضای داخلی حیرت‌انگیز خود، در مرکز شهر نصب شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بسیاری از کشورهای اروپایی به منظور مهار کرونا، از برگزاری آئین کریسمس امسال خوددار کرده و حتی مانع از برپایی بازارهای سنتی در شهرهای خود شده‌اند. اما چیزی که در این میان، همچنان پابرجا مانده، نصب درخت‌های کریسمس در سراسر شهرها، البته متفاوت با سال‌های گذشته بوده است. کشور لیتوانی همیشه یکی از خلاق‌ترین کشورهای اروپایی در طراحی درخت‌های کریسمس بوده و در چند روز گذشته با نصب درختی در مرکز پایتخت، عنوان زیباترین درخت کریسمس سال نو قاره را از آن خود کرده است.

جالب است بدانید که درخت کریسمس لیتوانی برای دومین سال پیاپی به عنوان زیباترین درخت قاره انتخاب شده است و پس از آن درخت‌های کریسمس استراسبورگ در فرانسه و پراگ در جمهوری چک به ترتیب در رده‌های دوم و سوم درخت‌های برتر قاره قرار گرفتند.

درخت کریسمس امسال ویلنیوس یک اثر هنری سورئال بسیار گران‌قیمت است که سنت، مدرنیته و پایداری را با هم تلفیق کرده است. درخت مخروطی شکل پایتخت، در جوار معروف‌ترین کلیسای شهر نصب و به گونه‌ای طراحی شده که از مسافت‌های بسیار دور نیز باعث شگفتی بازدیدکنندگان می‌شود. این مخروط اعجاب‌انگیز از ارتفاعی ۲۴ متری برخوردار و از پنل‌هایی فلزی ساخته شده است که رنگ آن‌ها از بیرون مدام تغییر می‌کند. طراحان با شاخه‌های واقعی درخت صنوبر، که از جنگل‌های اطراف جمع‌آوری کرده‌اند، چهارچوب‌های سازه‌های فلزی را به وجود آورده‌اند.

نمای چندوجهی مدرن درخت شگفت‌انگیز کریسمس ویلنیوس به اندازه کافی باز می‌شود تا فضای زیبا و پویای داخل خود را در معرض دید همگان قرار دهد. در واقع، سازندگان فضای درونی درخت را به گونه‌ای پویا طراحی کرده‌اند تا نشان دهند که با وجود ویروس کرونا در شهر، کریسمس همچنان پا برجاست و شادی را به زندگی ساکنان شهر هدیه می‌دهد.

کد خبر 459074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.