توسعه خدمات ویژه به توان‌یابان در مشهد

معاون خدمات شهری شهردار مشهد از ارائه خدمات ویژه به توان‌یابان و فراهم آوردن زیرساخت‌های شهری، در راستای مناسب‌سازی محیط های شهری برای حضور کم دغدغه آنها در فضاها و اماکن عمومی این کلانشهر همزمان با فرارسیدن روز جهانی معلولان و توان‌یابان خبر داد.

مهدی یعقوبی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: توان‌یابان، سالمندان و افراد دارای معلولیت، بخشی از جامعه هستند که متأسفانه در گذشته، بسیاری از زیرساخت‌های شهری برای حضور آنها در محیط‌های عمومی وجود نداشت و همواره این افراد با مشکلات مختلفی در اماکن عمومی مواجه بودند و به همین منظور در سال‌های اخیر مناسب‌سازی محیط‌های عمومی شهر به صورت ویژه در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفت و تلاش شد تا با انجام برخی اقدامات، بخشی از خدمات ارائه شده در شهر، متناسب با شرایط آنها باشد.

وی افزود: در همین راستا در سطح بوستان‌های شهر مشهد، بیش از ۱۵۰۰ متر مربع رمپ ویژه توان یابان احداث شده و ۲۶ مجموعه وسایل بدنسازی ویژه توان یابان و پنج مجموعه وسایل بازی ویژه کودکان توان‌یاب، در برخی از بوستان‌های مناطق ۱۳ گانه مشهد جانمایی شده است.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد ادامه داد: نصب ۳۰ عدد مبلمان پارکی ویژه توان‌یابان، جانمایی ۷۲ آب‌خوری سه سطحی در سطح بوستان‌های پرتردد شهر و احداث ۲۰ چشمه سرویس بهداشتی مخصوص توان یابان در بوستان‌های شاخص شهری، بخش دیگری از این اقدامات است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در ۶۴ نقطه از معابر سطح شهر مشهد سرویس‌های بهداشتی عمومی جانمایی شده است، افزود: در ۴۲ نقطه از این تعداد، ۸۴ چشمه سرویس بهداشتی فرنگی تعبیه و در حال حاضر بیش از ۶۵ درصد از سرویس‌های بهداشتی جانمایی شده است.

یعقوبی تصریح کرد: در یک سال گذشته نیز بیش از ۴۱ هزار مورد خودروهای پارک شده در معابر پیاده و مسیرهای تردد توان یابان، با همکاری نیروهای سد معبر و پلیس راهور اعمال قانون شدند.

وی ادامه داد: مکانیزاسیون پل‌های عابر پیاده نیز همواره یکی از درخواست‌های توان یابان در شهر مشهد بوده است و تاکنون از مجموع ۱۳۸ پل عابر پیاده در اختیار این معاونت، ۵۳ پل عابر پیاده با استفاده از ۶۰ رمپ برقی و ۷۹ آسانسور، مکانیزه شده‌اند.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد افزود: در بازارهای ارزاق و میوه و تره بار نیز به طور کامل رمپ ویژه توان یابان احداث شده و علاوه بر آن، با حضور افرادی در قالب "همیار مشتری" کلیه خدمات به توان یابان و سالمندان به صورت رایگان ارائه می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به گسترش پروژه‌های شهری در تلاش هستیم تا با افزایش خدمات قابل ارائه به افراد توان‌یاب و سالمند در شهر مشهد، گام‌های مناسبی در راستای تکریم آنها برداریم.

کد خبر 459073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.