حمایت مادی و معنوی کارگروه ساماندهی مدولباس از خانه‌های مد

برای داشتن یک کسب و کار قانونی و موفق در عرصه مد و به دست آوردن حمایت‌های مادی و معنوی دولتی از جمله بیمه و وام، اولین گام کسب مجوز تأسیس خانه مد است.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، اگر علاقه‌مند هستید در حوزه مد و لباس کسب و کار خود را راه‌اندازی کنید و یا در حال فعالیت در عرصه مد و لباس هستید و می‌خواهید حمایت‌های قانونی از جمله بیمه، دریافت گواهی ثبت اثر، داشتن لوگو و برند و … را داشته باشید، می‌توانید فعالیت خود را در قالب یک کسب و کار خانگی آغاز کنید.

برای برداشتن اولین قدم شما در این مسیر باید مجوز تأسیس خانه مد (مزون) را از کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور که تنها مرجع قانونی اعطای این مجوز است، دریافت کنید. البته این اول راه و اولین قدم است؛ پس چشم انداز فعالیت خود را بلندپروازانه ترسیم کنید. با همین مجوز می‌توانید شغلی که محل انجام آن می‌تواند منزل شخصی شما باشد را راه‌اندازی کنید. یعنی جایی که بسیاری از صاحبان برندهای مطرح ایران و دنیا نیز از همان جا کار خود را شروع کرده‌اند.

اما برای تأسیس یک خانه مد یا همان مزون باید مجوز بگیرید. کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور تنها مرجعی است که به صورت قانونی این مجوز را در اختیار شما قرار می‌دهید.

برای گرفتن مجوز مزون شما باید به این کارگروه مراجعه کنید البته با همراه داشتن ۲ قطعه عکس ۳x۴ جدید، اصل و کپی تمامی صفحات شناسنامه، اصل و کپی کارت ملی، اصل و کپی کارت پایان خدمت و یا معافیت دائم، اصل و کپی مدرک تحصیلی و ارائه رزومه و سوابق کاری.

به محض دریافت مجوز تأسیس خانه مد شما از حمایت‌های قانونی این کارگروه شامل: امکان فعالیت در قالب فعالیت‌های خانگی، امکان فعالیت در حوزه طراحی و تولید محصولات حوزه مد و لباس، امکان اخذ شناسه شیما برای آثار تولید شده، امکان دریافت گواهی مالکیت ثبت اثر، استفاده از بیمه هنرمندان، امکان حضور در رویدادهای مختلف هنری مد و لباس در سراسر کشور، امکان ثبت برند و لوگو، کمک به تجاری سازی محصولات، ایجاد ارتباط مستقیم با طراحان و تولیدکنندگان، حمایت مادی و معنوی از خانه‌های مد برتر و فعال و امکان حضور در دوره‌های آموزشی رایگان برخوردار خواهید داشت.

در شش ماهه نخست سال جاری ۱۰۹ نفر به دریافت مجوز خانه مد اقدام کرده‌اند.

کد خبر 459056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.