حرکت جنجالی یک فوتبالیست هنگام ادای احترام به مارادونا

مرگ مارادونا حواشی زیادی به دنبال داشت که یکی از جنجالی‌ترین آنها، حرکت اعتراضی یک فوتبالیست زن بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مرگ یکی از بزرگترین اسطوره‌های تاریخ فوتبال جهان در هفته گذشته باعث اتفاقات و رویدادهای زیادی شد. مرگ مارادونا حواشی زیادی به دنبال داشت که یکی از جنجالی‌ترین آنها، حرکت اعتراضی یک فوتبالیست زن بود.

به طور معمول یک دیدار دوستانه در فوتبال زنان اسپانیا میان دو تیم دپورتیوو لاکرونیا و اینترریواس نمی‌تواند آنچنان مهم باشد که اخبار مربوط به آن در سطح جهانی انتشار یابد، اما حرکت یکی از بازیکنان جوان اینترریواس به ادای احترام به مارادونا بازخورد زیادی در رسانه‌ها داشت.

در بسیاری از کشورهای دنیا مقرر شده بود که به دلیل احترام به مارادونا و یادبودی برای درگذشت این اسطوره، بازیکنان یک دقیقه پیش از شروع مسابقه سکوت کنند. این اتفاق در حالی در دیدار دوستانه دو تیم اسپانیایی رخ داد که پائولا داپنا برای مخالفت با این حرکت نمادین بر روی زمین مسابقه نشست و در زمان اعلام سکوت، شروع به حرف زدن کرد.

حرکت داپنا خشم بسیاری را برانگیخت. صحبت در زمان سکوت یک دقیقه‌ای نمادین آن هم برای یکی از بزرگترین‌های تاریخ فوتبال اتفاقی نبود که شماری از مردم و رسانه‌ها بپذیرند. داپنا اما اعتقاد داشت که مرگ یک فوتبالیست مرد به او ربطی ندارد و برای همین لازم نیست که او در این اقدام نمادین نقشی داشته باشد.

پائولا داپنا در خصوص حرکت خود به رسانه‌ها گفت: "نمی‌دانستم که قرار است یادبودی برای مارادونا برگزار شود ولی به محض اینکه متوجه شدم، مخالفت خود را نشان دادم. من قرار نیست به آدمی که زندگیش پر از سو استفاده دیگری و توهین و فسادهای اخلاقی بوده است ادای احترام کنم. "

مخالفت پائولا داپنا آغازی برای شروع انبوهی از انتقادات بود. مردم، رسانه‌ها و حتی برخی افراد فوتبالی نسبت به این حرکت او واکنش نشان دادند و اعتقاد داشتند که پائولا اقدام نادرستی انجام داده است. حرکتی که به زعم او در راستای مخالفت با خشونت علیه زنان بود برای سایرین به شکلی دیگر تعبیر شد. این تعبیر حتی باعث شد تا چندین تهدید به قتل و خشونت برای پائولا ارسال شود. تهدیدهایی که آنقدر جدی به نظر می‌رسیدند که باعث شدند این فوتبالیست صفحه‌های شخصی خود در فضای مجازی را حذف کند.

پائولا داپنا گفته: "چند روز از قبل از آن مسابقه، روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان بود و این جالب است که در یک فاصله چند روزه یادبودی برای شخصی برگزار شود که به اعتقاد من یکی از افرادی بود که خشونت‌های زیادی علیه زنان انجام داده بود. به عقیده من این اقدام به نوعی ریاکارانه بود و من باید در حد توان خودم با این مسئله مقابله می‌کردم. "

عده‌ای می‌گویند تصمیم پائولا داپنا حرکتی بود تا نشان دهد که باید با خشونت علیه زنان در هر شرایطی مقابله کرد. از نگاهی دیگر، چنین اقداماتی موجب می‌شود تا برداشت دیگری از اتفاق پیش از آن مسابقه دوستانه شود.

کد خبر 459046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.