آزادسازی حریم چشمه باقرخان تدریجی است

مدیر منطقه چهار شهرداری اصفهان گفت: حریم مادی چشمه باقرخان به صورت تدریجی آزادسازی خواهد شد.

رضا اخوان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: حدود دو هزار و ۳۰۰ متر از مادی چشمه باقرخان (حدفاصل خیابان بزرگمهر تا خیابان همدانیان) در منطقه چهار، یک کیلومتر مرز مشترک با منطقه ۱۵ و یک هزار و ۸۰۰ متر از طول آن در منطقه سه قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: برای اطراف مادی چشمه باقرخان بر اساس طرح تفصیلی شهر حریم خاص تعریف شده است و باید از هر طرف ۱۳ متر آزادسازی انجام شود، اما با توجه به اینکه انجام این اقدام نیاز به منابع مالی سنگین دارد، جزو پروژه‌های اولویت‌دار منطقه نیست.

مدیر منطقه چهار شهرداری اصفهان ادامه داد: در حال حاضر بر اساس برآوردهای ریالی شده، برای آزادسازی حریم مادی چشمه باقرخان حدود یک هزار میلیارد تومان معادل شش برابر بودجه سال جاری منطقه چهار، اعتبار نیاز است از این رو انجام آن در کوتاه زمان امکان پذیر نیست.

وی با بیان اینکه برای نگهداری وضع موجود مادی چشمه باقرخان سالانه در مناطق سه و چهار هزینه زیادی می‌شود، گفت: شرایط بدنه سازی و عمق این مادی بسیار متفاوت‌تر از سایر مادی‌های شهر است.

اخوان تصریح کرد: مسیر این چشمه از کنار بازارچه حاج آقا شجاع در خیابان استاد همایی آغاز شده و پس از یکی شدن با چشمه پاقلعه و عبور از خیابان‌های گلزار، بزرگمهر، بزرگراه شهید صیاد شیرازی و خیابان همدانیان به سوی کرد آباد، خوراسگان و خاتون آباد ادامه مسیر می‌دهد.

کد خبر 459043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.