واکسن کرونای "فایزر بیون‌تک" مجوز گرفت

بریتانیا استفاده از واکسن کرونا ساخت شرکت فایزر-بیون تک را تأیید کرد. به این ترتیب بریتانیا نخستین کشور غربی است که استفاده از یک واکسن را برای مقابله با ویروس کرونا مجاز اعلام کرده است.

به گزارش ایمنا، دولت بریتانیا روز سه شنبه اعلام کرد که توصیه آژانس مستقل نظارت بر دارو و محصولات بهداشتی این کشور مبنی بر تأیید استفاده از واکسن ضد کرونای تولید شده توسط دو شرکت آمریکایی و آلمانی بیون‌تک و فایزر را پذیرفته است.

در بیانیه دولت بریتانیا تاکید شده است که این واکسن از هفته آینده در این کشور در دسترس قرار خواهد گرفت. سخنگوی وزارت بهداشت و امور اجتماعی دولت بریتانیا روز چهارشنبه با اعلام این خبر یادآور شد: سرویس سلامت همگانی (NHS) دهه‌ها تجربه در ارائه برنامه‌های واکسیناسیون در مقیاس بزرگ دارد و به زودی خود را برای مقدمات لازم جهت خدمات درمانی و حمایت لازم از افراد واجد شرایط برای دریافت واکسن مهیا خواهد کرد.

سخنگوی وزارت بهداشت بریتانیا با اعلام اینکه به زودی جزئیات بیشتری از نحوه توزیع و برنامه ریزی واکسیناسیون اعلام خواهد شد، تصریح کرد: برای کمک به موفقیت برنامه واکسیناسیون، بسیار مهم است که همه همچنان به وظیفه خود خوب عمل کنند و به رعایت محدودیت‌های وضع شده در مناطق خود ادامه دهند تا بتوانیم در مقابله با ویروس توفیق بیشتری داشته باشیم و به سرویس سلامت همگانی NHS اجازه دهیم بدون اینکه تحت فشار بیشتر قرار گیرد کار خود را انجام دهد.

مت هانکوک، وزیر بهداشت بریتانیا نیز با انتشار توئیتی در این خصوص اعلام کرد: کمک در راه است. وزیر بهداشت بریتانیا در این پیام از تأیید رسمی واسکن فایزر  بیون‌تک توسط آژانس مستقل نظارت بر دارو و محصولات بهداشتی خبر داده و تصریح کرده که کشورش آماده است تا واکسیناسیون کرونا را از اوایل هفته آینده آغاز کند.

منبع: یورو نیوز

کد خبر 459041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.