اجرای طرح اصلاح شبکه آبرسانی و توسعه آبیاری تحت فشار در ناژوان

مدیر طرح ساماندهی ناژوان از اجرای طرح اصلاح شبکه آبرسانی و توسعه آبیاری تحت فشار مجموعه ناژوان خبر داد.

سید رسول هاشمیان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: این طرح که با هدف اصلاح الگوی مصرف در حوزه مصرف آب اجرا می‌شود، بیش از ۸۰ هزار مترمربع از پارک جنگلی و فضای سبز را پوشش می‌دهد که از این میزان ۷۰ درصد آن اجرا شده و مابقی آن تا پایان سال تکمیل می‌شود.

وی تصریح کرد: کاهش چشمگیر ذخایر آبی منطقه مرکز کشور و خشکسالی زاینده‌رود ضرورت اجرای این طرح را دوچندان کرده است.

مدیر طرح ساماندهی ناژوان افزود: در یکسال گذشته بیش از ۱۷۶ هزار اصله درخت و درختچه به ظرفیت ناژوان یا همان ریه شهر اصفهان افزوده شده است.

وی با اشاره به طرح‌های مختلف حفظ فضای سبز، اظهار کرد: آنچه در طرح کاشت درختان جدید مد نظر بوده است کاشت گونه‌های مقاوم به کم آبی و خشکسالی است.

هاشمیان در خصوص تنوع گیاهی ناژوان، تصریح کرد: چنارها و بیدهای ناژوان هویت و اصالتی چند صد ساله دارند که با تمام وجود باید از آنها حفاظت و حراست کرد.

وی با اشاره به خشک شدن چنار مرتضی علی، افزود: چنار مرتضی علی نماد هویت محله دستگرد و تاج سبز منطقه ناژوان بود که با تبعات چند دوره خشکسالی اصفهان رو به رو شد و خشک شد.

مدیر طرح ساماندهی ناژوان گفت: این مجموعه به عنوان نخستین حلقه حفاظتی هوای شهر، به عنوان فیلتر و تلطیف کننده هوای کلانشهر اصفهان سرمایه ملی محسوب می‌شود که مردم فرهیخته شهر اصفهان قدردان آن بوده و در نگهداری از آن همراه و همیار شهرداری هستند.

وی از شهروندان درخواست کرد: از روشن کردن آتش در محدوده فضای سبز ناژوان خودداری کنند.

کد خبر 459027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.