فراخوان نخستین جشنواره ملی «عکس شهریاران» منتشر شد

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان از برگزاری نخستین جشنواره ملی «عکس شهریاران» در سمنان خبر داد.

عباس بابایی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: جشنواره ملی عکس شهریاران در سه بخش اصلی بخش تجربه (عمومی) ویژه کودکان و خانواده‌ها، بخش حرفه‌ای و بخش شهرداری‌ها برگزار می‌شود.

وی افزود: بخش تجربه (عمومی) ویژه کودکان و خانواده‌ها طراحی شده است؛ در این بخش، کودکان می‌توانند عکس‌هایی که با تلفن همراه یا دوربین‌های دیجیتال ساده به تنهایی یا با کمک والدین می‌گیرند را به جشنواره ارسال می‌کنند، بخش حرفه‌ای نیز شامل تک عکس و مجموعه عکس است و در بخش شهرداری‌ها نیز کلیه شهرداری‌های سراسر کشور به عنوان یک شخصیت حقوقی می‌توانند نسبت به ارسال ایده‌ها و خلاقیت‌های اجرا شده در قالب عکس اقدام کنند.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان با بیان اینکه موضوع و محور اصلی این جشنواره «کودک و توسعه پایدار شهری» است، گفت: کودک و محیط زیست، کودک و فضای بازی ایمن، کودک و مشارکت در تصمیم گیری شهری، کودک و معماری شهری، کودک و آئین‌های سنتی ملی و مذهبی، کودک و نشاط افزایی، کودک و کتابخوانی و کودک و هویت شهری از جمله موضوعات بخش‌های مختلف نخستین جشنواره ملی «عکس شهریاران» است.

بابایی افزود: با توجه به انتخاب شهر سمنان به عنوان یکی از ۱۲ شهر پایلوت دوستدار کودک، برگزاری این رویداد ملی و بین‌المللی می‌تواند به دریافت نشان و برند «شهر دوستدار کودک» یونیسف کمک شایانی کند.

وی با بیان اینکه مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا دوشنبه ۱۵ دی ماه ۱۳۹۹ است، خاطرنشان کرد: علاقه مندان جهت اطلاع بیشتر از فراخوان، جوایز جشنواره و نحوه ارسال آثار می‌توانند به سایت www.shahryaran.semnan.ir مراجعه کنند.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان کرد: آشنایی کودکان و خانواده‌های ایرانی با معیارها و ملاک‌های یک شهر استاندارد برای زندگی راحت و ایمن، آشنایی کودکان و خانواده‌های ایرانی با آداب و رسوم زندگی شهری اقوام مختلف، شناسایی استعدادهای برتر هنری در میان کودکان و نوجوانان، همگرایی ملی در حوزه تولید محتوای هنری در قالب عکس در راستای کمک به مدیریت کلان شهری، گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار هنری حوزه کودکان و کمک به انتشار گسترده‌تر آثار بویژه در فضای مجازی از اهداف این جشنواره است.

به گزارش ایمنا، نخستین جشنواره ملی «عکس شهریاران» با همکاری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، شهرداری سمنان، سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، اداره کل کتابخانه های عمومی استان سمنان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، مجمع جهانی شهرهای جاده ابریشم، اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان و خبرگزاری ایرنا استان سمنان برگزار می‌شود.

کد خبر 459022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.