تسهیلات مسکن روستایی از ۴۰ میلیون تومان به ۵۰ میلیون تومان افزایش یافت

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن گفت: بر اساس قانون و مصوبه دولت امسال تسهیلات مسکن روستایی از ۴۰ میلیون تومان به ۵۰ میلیون تومان افزایش یافت.

به گزارش ایمنا به نقل از هیبنا، عزیزالله مهدیان در پاسخ به این پرسش که طی سال‌های گذشته و بر اساس تفاهم نامه‌های امضا شده با سازمان‌های مختلف مثل کمیته امداد قرار بود برای محرومین مسکن احداث شود، آیا این تفاهم نامه‌ها اجرایی شد؟ گفت: بر اساس تفاهم نامه‌هایی که با سازمان‌های مختلف مثل سازمان بهزیستی و کمیته امداد منعقد شد، تاکنون ۱۰۰ هزار واحد مسکونی ویژه محرومین در مناطق مختلف احداث شده است.

وی با اشاره به اینکه با توجه به پیشرفت فیزیکی مناسب این واحدهای مسکونی تا پایان سال جاری نیز ۵۰ هزار واحد مسکونی به این آمار اضافه خواهد شد، ادامه داد: در کنار ساخت و نوسازی واحدهای مسکونی، بنیاد مسکن در برنامه خود ساخت مسکن محرومین در قالب خانواده‌های دو معلول و بالاتر با همکاری سازمان‌های ذیربط آغاز کرده است و به نظر می‌رسد با توجه به اینکه ۱۰۰ هزار واحد مسکونی ساخته شده، آمار ساخت مسکن محرومین تا پایان سال به ۱۵۰ هزار واحد مسکونی خواهد رسید.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن در پاسخ به این پرسش که آیا بانک‌های عامل تسهیلات ۵۰ میلیونی مسکن روستایی را ابلاغ کرده اند؟ گفت: بر اساس قانون و مصوبه دولت امسال تسهیلات مسکن روستایی از ۴۰ میلیون تومان به ۵۰ میلیون تومان افزایش یافت.

مهدیان افزود: بر اساس مصوبه دولت هفت بانک (مسکن، سپه، تجارت، رفاه، ملت، ملی و صادرات) مقرر شد تا تسهیلات ۵۰ میلیونی را پرداخت کنند؛ بنابراین تلاش ما این است تا سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی نوسازی و احداث شود.

وی خاطرنشان کرد: از زمان ابلاغ مصوبه مزبور در اردیبهشت ماه تاکنون بالغ بر ۱۳۰ هزار فقره تسهیلات از سوی هفت بانک عامل ابلاغ شده است و می‌توان گفت ساخت حدود ۴۴ هزار واحد مسکونی رو به اتمام است.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن تاکید کرد: این تسهیلات با توجه به رشد قیمت مصالح ساختمانی سهم خود را در تکمیل و ساخت یک واحد مسکونی نسبت به روزهایی که این مصوبه ابلاغ می‌شد از دست داده است اما هدف از اعطای تسهیلات، مقاوم سازی و قابل سکونت کردن واحدهای مسکونی روستایی است.

مهدیان خاطرنشان کرد: تلاش ما این است که ساخت مسکن روستایی با مکان‌یابی بهتری انجام شود و واحدهایی که در محدوده سیل هستند به مکان‌های دیگر جا به جا شوند.

کد خبر 459018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.