طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری و شوراها با اولویت بررسی می‌شود

نمایندگان با در اولویت قرار دادن بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا موافقت کردند.

به گزارش ایمنا به نقل از خانه ملت، در نشست علنی امروز -چهارشنبه ۱۲ آذرماه- مجلس شورای اسلامی بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا با اولویت با ۱۷۴ رأی موافق از مجموع ۲۵۱ نماینده به تصویب رسید.

بنابراین گزارش محمدصالح جوکار، رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس به عنوان درخواست کننده در اولویت قراردادن بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا اظهار کرد: اصلاح این قانون در جلسات کمیسیون مطرح شد و موارد مهمی در رابطه با جایگاه ریاست جمهوری و تبیین معیارها و نقش ریاست جمهوری مدنظر قرار گرفت. همچنین در رابطه با انتخابات شوراها نیز مسئله نظارت بر انتخابات و ارتقای عملکرد آن مورد توجه قرار گرفت.

وی افزود: در این قانون پیش بینی شده است که در طول ۴ سال هیأت نظارت بر انتخابات همچنان بر عملکرد شوراها نظارت داشته باشد، یعنی اینگونه نباشد که مجلس در طول ۴ سال پیش رو هیچ نقشی در نظارت بر عملکرد شوراها نداشته باشد، چرا که فسادهایی در دوره پنجم انتخابات شوراها شکل گرفت تا جایی که قوه قضائیه ورود کرد، لذا ما می‌خواهیم این اتفاق مجدداً نیفتد، بنابراین نظارت بر عملکرد شوراها در آینده اتفاق مهمی است.

جوکار تصریح کرد: در رابطه با انتخابات ریاست جمهوری نیز نباید اشتباهات گذشته را تکرار کنیم و باید یک طرح واجد شرایط لازم را انتخاب کرد که عملکرد آن قابل دفاع باشد و میان قوه مقننه و مجریه تعامل برقرار کند، لذا از نظر زمانی نیاز به اولویت داریم، چرا که اگر زمان را از دست دهیم اصلاح قانون انتخابات برای انتخابات پیش رون کارایی نخواهد داشت، بنابراین از نمایندگان می‌خواهم به این اولویت رأی مثبت دهند.

کد خبر 458987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.