سالانه ۱۲۰ مگاوات برق خورشیدی در شبکه برق سراسری تزریق می‌شود

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: نیروگاه در دست احداث منطقه ۱۵ با ظرفیت اسمی ۶۰ کیلووات و متشکل از سه دستگاه مبدل DC به AC و ۱۵۰ عدد پنل خورشیدی ۴۰۰ وات است که قادر خواهد بود سالانه بیش از ۱۲۰ مگاوات برق خورشیدی تولید کرده و به شبکه برق سراسری تزریق کند.

حسین امیری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: محدودیت دوام ذخایر فسیلی، آلودگی‌های زیست‌محیطی، افزایش جمعیت و به دنبال آن افزایش ضریب مصرف، همگی مباحث مهمی است که باید برای رفع آنها به خصوص بحران‌های زیست محیطی، راهکاری عملی یافت.

وی افزود: در این میان استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر یعنی استفاده از منابع انرژی که در مقایسه با طول عمر انسان‌ها به صورت مداوم در حال جایگزینی است از جمله انرژی خورشید، انرژی باد و انرژی امواج دریا از بهترین راهکارهای پیش روی بشر به شمار می‌رود.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با اشاره به اقدامات شهرداری در خصوص استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر گفت: شهرداری اصفهان به عنوان شهر پیشتاز در استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر (خورشیدی) تاکنون توانسته بیش از ۵۰ درصد از سهم تکلیفی ۲۰ درصدی از مصرف انرژی خود را از طریق احداث نیروگاه‌های فتو ولتاییک به انجام رساند.

وی ادامه داد: در سال جاری منطقه ۱۵ موفق شده به تنهایی و در شرایط بد اقتصادی و رشد تورم نسبت به تأمین اعتبار احداث نیروگاه فتو ولتاییک تا شش برابر سهم تکلیفی ۲۰ درصدی خود اقدام کند.

امیری درمورد نیروگاه در دست احداث شهرداری منطقه ۱۵، گفت: این نیروگاه با تأمین اعتباری حدود ۱۲ میلیارد ریال در مرحله انتخاب پیمانکار است و در صورت ساخت، با ظرفیت اسمی ۶۰ کیلووات و متشکل از سه دستگاه مبدل DC به AC و ۱۵۰ عدد پنل خورشیدی ۴۰۰ وات است که قادر خواهد بود سالانه بیش از ۱۲۰ مگاوات برق خورشیدی تولید و به شبکه برق سراسری تزریق کند.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان دوره بازگشت سرمایه اولیه این نیروگاه را حدود شش سال دانست و ادامه داد: در صورت افزایش قیمت خرید تضمینی توسط وزارت نیرو دوره بازگشت سرمایه اولیه می‌تواند به چهار سال کاهش یابد.

امیری با اشاره به محل نصب نیروگاه فتو ولتاییک منطقه ۱۵ ادامه داد: محل احداث نیروگاه ۶۰ کیلوواتی شهرداری منطقه ۱۵ واقع در محل پشت بام ساختمان اداری آن است.

کد خبر 458970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.