نظر کارشناسان داوری درباره صحنه‌های مشکوک دیدار پیکان و استقلال

سه کارشناس مطرح داوری کشور به بررسی دقیق صحنه‌های مشکوک دیدار امروز عصر پیکان و استقلال پرداختند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، استقلال و پیکان از ساعت ۱۶ و ۱۵ دقیقه امروز سه شنبه - ۱۱ آذر ماه - در ورزشگاه شهر قدس به مصاف هم رفتند که در نهایت دو تیم به تساوی بدون گل رضایت دادند. قضاوت این دیدار کم برخورد را سید مهدی سیدعلی عهده دار بود که به جز برخوردی در دقایق ابتدایی، صحنه ویژه و مشکوکی اتفاق خاصی دیگری در این بازی نیافتاد. صحنه‌های بحث برانگیز و مشکوک داوری این مسابقه توسط حیدر سلیمانی و حسین عسگری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، و همچنین سعید مظفری‌زاده بررسی شده که در ادامه می‌خوانید:

تکل مرادمند روی مهاجم پیکان

سلیمانی: دقیقه ۴ مرادمند توانست با تکلی درست توپ را از جلوی پا مهاجم پیکان با کرنر بفرستد و هر چند پیکانی‌ها اعتراض داشتند، داور نیز به درستی ادامه بازی اعلام کردند.

عسگری: مدافع با تکل صحیح توپ را دفع می‌کند و هیچ گونه تخلفی توسط مدافع و دروازبان رخ نمی‌دهد.

عملکرد کلی تیم داوری

سلیمانی: قضاوت سید علی در بازی امروز بسیار عالی بود و از حضور ایشان در زمین لذت برد. نکته جالب اینجا بود که حضور داور از سوی بازیکنان و تماشاگران تلویزیونی حس نشد و این از نکات خیلی خوب یک داور است که طوری قضات کند که حضورش به چشم نیاید. دقیقه ۶۵ نادری توپ را در گوشه محوطه جریمه به بیرون فرستاد که ادامه بازی درست بود. تنها اشتباه این دیدار در دقیقه ۷۸ بود که دروازبان استقلال روی خط توپ را نگه داشت اما کمک داور کرنر اعلام کرد. قضاوت خوبی از تیم داوری دیدم و فکر می‌کنم فدراسیون روی سید علی، کرمانشاهی و خورشیدی نظارت داشته و چون به خوبی داوری کردند، از گزینه‌های اصلی دربی هستند.

مظفری‌زاده: مهدی سیدعلی روز سختی را برای قضاوت بازی تیم‌های استقلال و پیکان نداشت و توانست بازی را استفاده از تجربه و مدیریتش به خوبی قضاوت کند. صحنه خاص و تأثیرگذاری در بازی نبود. داور به درستی از کارت‌های زرد و قرمزش در طول بازی استفاده کرد. در دقیقه ۱۸ آرش رضاوند که تنها برای قطع حمله حریف روی بازیکن پیکان خطا کرده بود را به درستی با کارت زرد جریمه کرد. همینطور در دقیقه ۴۰ صالحی را که با گرفتن شجاعیان مانع از حرکتش شده بود. در مجموع تیم داوری در روزی که کار سختی هم نداشتند، قضاوت قابل قبولی را از خود ارائه کردند.

عسگری: مشکل خاصی در قضاوت داور وجود نداشت.

کد خبر 458923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.