کُندی کار ارباب رجوع زمینه فساد را فراهم می‌کند

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با تاکید بر اینکه کُندی کار ارباب رجوع زمینه فساد را فراهم می‌کند، تسهیل در انجام امور به صورت سیستمی توام با نظارت را یادآور شد.

به گزارش ایمنا به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، نشست رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت پست، با حضور معاونین این دو نهاد صبح امروز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

ذبیح الله خداییان در ابتدای این نشست با گرامیداشت یاد شهید «محسن فخری‌زاده» دانشمند هسته‌ای و دفاعی کشور و ضمن محکومیت اقدام خبیثانه استکبار جهانی و ایادی آن به خصوص رژیم اشغالگر قدس در ترور این مدیر خدوم نظام مقدس جمهوری اسلامی، به بیان چند نکته پیرامون این موضوع پرداخت.

وی با اشاره به اقتدار علمی و فناوری و دفاعی جمهوری اسلامی ایران گفت: این اقتدار، استکبار جهانی و ایادی آن از جمله رژیم اشغالگر قدس را عصبانی کرده است و چون توان مقابله با نظام را ندارند، به ترور دانشمندان و چهره‌های بی دفاع علمی کشورمان اقدام می‌کنند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه این ترور کوته بینی و استیصال دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران را به اثبات می‌رساند، خاطرنشان کرد: دشمنان نظام تصور می‌کنند که با ترور چهره‌های علمی کشور می‌توانند پیشرفت‌های علمی و فناوری کشور ایران را متوقف کنند، غافل از اینکه جوانان برومند ایران اسلامی به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف علمی رشد کرده و هزاران چهره علمی در عرصه‌های هسته‌ای، دفاعی و سایر موضوعات علمی داریم که این ترورها عزمشان را برای ادامه مسیر جزم و وحدت آن‌ها را بیشتر می‌کند تا در راه شهدا گام بردارند.

رسوایی مراجع بین‌المللی مدعی حقوق بشر و مبارزه با تروریسم در جهان نکته‌ای دیگری بود که این مسئول عالی قضایی به آن اشاره کرد.

وی افزود: سکوت مراجع به اصطلاح حقوق بشری در مقابل تروریسم دولتی و برخورد دوگانه آنها با تروریسم، ماهیتشان را برای جهانیان به اثبات می‌رساند.

خداییان تصریح کرد: این مراجع بین‌المللی در مقابل ترور دانشمندان ایران اسلامی سکوت اختیار کرده و این تعارض در رفتار آن‌ها، نشان می‌دهد که ابزاری در دست استکبار جهانی، رژیم‌های ظالم و استثمارگر و کودک کش هستند.
معاون رئیس قوه قضاییه از مراجع مربوطه خواست که با پیگیری این اعمال ضد حقوق بشری کشورهای حامی تروریسم و تروریست پرور، ماهیت مجامع بین‌المللی که ابزاری در اختیار رژیم‌های ظالم هستند را افشا کنند.

وی در ادامه ضمن تشکر از زحمات کارکنان شرکت پست در واحدهای ثبتی و انجام ماموریت‌های محوله، نکاتی را پیرامون فراهم شدن رضایتمندی مردم در خدمت رسانی، یادآور شد.

خداییان اظهار داشت: در عقد قرارداد ارسال مرسولات پستی باید وحدت رویه‌ای بین سازمان ثبت اسناد و املاک و شرکت پست وجود داشته باشد. همچنین ساماندهی نیروهای شرکت پست در واحدهای ثبتی، دفاتر اسناد رسمی، دفاتر ازدواج و طلاق جهت سرعت، دقت و سلامت کاری صورت گیرد.

این مسئول عالی قضایی ادامه داد: در مورد کاداستر، زمانی که یک قطعه‌ای ترسیم و اطلاعات لحاظ می‌شود، مهمترین اطلاعات آدرس پستی است که باید تثبیت شود و اگر تغییر کرد به شکل برخط تغییرات منظور شود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با تاکید بر برگزاری جلسات مشترک و منظم با حضور نمایندگان این سازمان و شرکت پست، جهت تبادل اطلاعات مکانی، لزوم ارتباط الکترونیکی با پست را مورد اشاره قرار داد.

رمضانعلی سبحانی‌فر رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت پست نیز در این نشست با تقدیر از همکاری‌های صورت گرفته در راستای اجرای تفاهم نامه منعقد شده بین دو نهاد، خواستار انجام اصلاحاتی به منظور تسریع و تسهیل در خدمت رسانی به مراجعه کنندگان شد.

در پایان این نشست مقرر شد کارگروهی تشکیل و ظرف دو هفته نکات مورد نظر را مورد بررسی قرار دهند.

همچنین به پاس قدردانی از زحمات رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تمبر اختصاصی از سوی مدیرعامل شرکت پست به وی اهدا شد.

کد خبر 458915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.