انهدام باند جعل اسناد و مدارک دولتی در خمینی‌شهر

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی‌شهر از انهدام اعضای باند سه نفره جعل اسناد و مدارک دولتی در عملیات مأموران این فرماندهی و کشف ۲۰۰ عدد مُهر و تعداد قابل توجهی اسناد و مدارک جعلی از مخفیگاه آنان خبر داد.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ غلامرضا براتی، در تشریح جزئیات این خبر، اظهار کرد: مأموران کلانتری ۱۲ فرماندهی انتظامی شهرستان خمینی‌شهر از فعالیت مجرمانه باندی در زمینه جعل اسناد و مدارک دولتی مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: در ادامه مأموران با تحقیقات علمی و تخصصی و اطمینان از درستی موضوع طی هماهنگی با مقام قضائی در یک عملیات غافلگیرانه اعضای این باند که سه نفر بودند را در مخفیگاه خود دستگیر کردند.

سرهنگ براتی، تصریح کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهمان تعداد قابل توجهی اسناد و مدارک جعلی، تعداد ۲۰۰ عدد مُهر ادارات و سازمان‌های دولتی و غیردولتی، ابزار و آلات مورد استفاده در تهیه جعل مدارک از جمله رایانه، پرینتر، اسکنر به همراه تجهیزات و ادوات جعل مُهر کشف شد.

این مقام انتظامی افزود: در ادامه بازرسی از این محل مقادیر زیادی اقلام سرقتی شامل ۲۵ حلقه لاستیک خودرو، سه عدد تابلو ال ای دی ،۵۴ عدد قاب و لامپ مهتابی، سه عدد پمپ آب ،۱۰۰ متر کابل برق، ۲۰ عدد روغن حلبی ۱۶ کیلویی، یک عدد مینی سنگ، ۱ عدد قیچی سیم چین بزرگ نیز کشف شد که ارزش آنها برابر اعلام کارشناسان مربوطه ۷۰۰ میلیون ریال است.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی‌شهر با اشاره به اینکه متهم اصلی پرونده اعتیاد به مواد مخدر داشته و دارای سوابق متعدد در زمینه جعل اسناد و سرقت است، گفت: وی با توجه به اینکه در یک دفتر خانه ثبت اسناد کار می‌کرده و به امور آشنایی کامل داشته با همکاری پدر و یک نفر دیگر از دوستانش اقدام به کار چاق کنی و تهیه اسناد جعلی برای دیگران می‌کرد که تحقیقات در زمینه جرایم صورت گرفته توسط این باند در دستور کار قرار گرفته است.

سرهنگ براتی، از تحویل متهمان به مراجع قضائی برای رسیدگی قانونی به اتهامات خود خبر داد و افزود: استفاده از اسناد و مدارک جعلی برای پیشبرد کارهای خود جرم است و این افراد نیز با برخورد دستگاه پلیس و دستگاه قضائی مواجه می‌شوند و بنابراین به همه شهروندان توصیه می‌کنیم برای انجام کارهای خود از مراحل قانونی استفاده کرده و هیچ وجه سراغ افراد جاعل نرفته و در صورت اطلاع از این گونه اقدامات، طی تماس با شماره تلفن ۱۱۰ موضوع را با پلیس در میان بگذارند تا برخوردهای قانونی با آنها صورت گیرد.

کد خبر 458903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.